خبرگزاری کار ایران

نتیجه تلاش هماهنگ کارگران استحصال طلای «پویا رزکان آق‌دره»

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۶۹

«طبق دستور کارفرما از روز شنبه(۱۵ آذرماه) تمامی پنج کارگر خدماتی که وظیفه نظافت سالن استحصال طلا را برعهده داشتند به رستوران منتقل شده و به جای آن‌ها تعدادی از کارگران فضای سبز کارخانه که در استخدام مستقیم کارخانه هستند امور نظافتی سالن استحصال طلا را برعهده گرفته‌اند.»

کارگران کارخانه استحصال طلای «پویا رزکان آق‌دره» که پیش‌تر از تلاش صنفی هماهنگ ۳۰۰ کارگر صنعتی برای عادلانه‌سازی حقوق ۱۴ کارگر خدماتی این کارخانه خبر داده بودند، امروز از تصمیم کارفرمای این واحد تولیدی برای تغییر محل کار همکارن پیمانکاری خودخبردادند.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولیدی می‌گویند جابجایی این کارگران پس از آن صورت گرفت که درخواست سایر کارگران صنعتی مبنی بر عادلانه شدن شرایط حقوقی همکاران پیمانی‌شان در رسانه‌ها منتشر شد.

بر اساس این گزارش، طبق دستور کارفرما از روز شنبه(۱۵ آذرماه) تاکنون تمامی پنج کارگر خدماتی که وظیفه نظافت سالن استحصال طلا را برعهده داشتند به رستوران منتقل شده و به جای آن‌ها تعدادی از کارگران فضای سبز کارخانه که در استخدام مستقیم کارخانه هستند امور نظافتی سالن استحصال طلا را برعهده گرفته‌اند.

به گفته کارگران این کارخانه، باوجود این جابجایی هنوز در شرایط شغلی سایر کارگرانی که به واسطه حضور در تاسیسات مجاور سالن استحصال و یا تامین وعده‌های غذایی کارگران در معرض عوامل آلاینده قرار دارند هنوز تغییری ایجاد نشده است.

کارگران کارخانه استحصال طلای «پویا زرکان آق‌دره» در عین حال از اینکه مبادا کارگران منتقل شده به رستوران توسط پیمانکار به عنوان نیروی مازاد تلقی و تعدیل شوند ابراز نگرانی کرده و افزودند: نظافت سالن استحصال طلا به حضور این کارگران نیاز دارد و ما انتظار داشتیم که کارفرما قرارداد استخدامی این کارگران را از حالت پیمانکاری به قرارداد مستقیم تبدیل کند.

به گفته این کارگران از مجموع کارگران خدماتی که اکنون زیر نظر پیمانکار رستوران کارخانه مشغول فعالیت‌اند حدود ۱۲ نفر به نوعی در معرض مواد آلاینده و مسمومی همچون جیوه، اوره و سیانور قرار دارند که هر روز در سالن استحصال طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به باور کارگران پویا زرکان آق‌دره با وجود آنکه عوارض جسمی و روحی این مواد سمی به یک میزان دامن‌گیر کارگران پیمانکاری و غیر پیمانکاری می‌شود، اما در عمل همکاران پیمانکاری آن‌ها مزایای شغلی کمتری دریافت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز