خبرگزاری کار ایران

نمایش «۲۴۲۴» از زبان هنرمندان

نمایش «۲۴۲۴» از زبان هنرمندان
کد خبر : ۱۴۹۶۶۱۵

نمایش «۲۴۲۴» به کارگردانی و نویسندگی «زری اماد» تاکنون میزبان هنرمندانی چون گلاب آدینه، امرالله احمدجو، تاجبخش فنائیان، ناصر ممدوح، محمدحسین لطیفی، حسین مسافرآستانه، شهرام گیل‌آبادی و دیگر هنرمندان عرصه تئاتر، سینما، تلویزیون بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایش «۲۴۲۴» به کارگردانی و نویسندگی «زری اماد» و تهیه‌کنندگی «فرهاد قائمیان» که از ۲۰ خردادماه در سالن خلیج فارس این مجموعه به روی صحنه رفته است، تاکنون میزبان هنرمندان شناخته شده عرصه بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون بوده است. 

تاجبخش فنائیان از اساتید عرصه تئاتر با دیدن این نمایش گفت: خوشبختانه توانستم به تماشای نمایش ۲۴۲۴ بنشینم. این نمایش کار دشواری بود؛ از لحاظ متن، فرم اجرا و مضمون کارگردانی ساده‌ای نداشت. داستان خلقت را با محوریت و مظلومیت زن در طول تاریخ را در قالب یک نمایش مبتنی بر فرم و حرکت روایت کرد. بازیگران با موفقیت فرم‌های مد نظر کارگران را به خوبی اجرا کردند و طراحی لباس و صحنه نیز گویای تم مورد نظر نویسنده بود. 

وی ادامه داد: این نمایش دیدنیست، در خلال آن انسان را به تفکر وامی‌دارد. خوشبختانه نمایش، پاسخ مثبت و پایان خوشی را برای انسان به همراه دارد. این نمایش به عنوان خاطره در ذهنم باقی خواهد ماند. 

سید مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تبریک به «زری اماد» و «فرهاد قائمیان» همچنین گروه هنرمند نمایش ۲۴۲۴ گفت: توفیقی بود که از نمایش فاخر ۲۴۲۴ دیدن کنم. این گروه نمایشی مدت‌ها بود که تلاش می‌کردند تا یک نمایش فاخر را روی صحنه ببرند و خوشبختانه توانستند آن را در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا کنند. من به نوبه خود، این نمایش مفهومی با موضوع اجتماعی جذاب را به همه، به‌ خصوص علاقمندان به تئاتر توصیه می‌کنم. از فرصت‌ها باید استفاده کرد و فارغ از کار و مشغولیت‌های روزمره، با دیدن این نمایش جذاب و پرمحتوا لذت ببریم. 

امرالله احمدجو نیز از دیگر هنرمندانی بود که ضمن تحسین گروه نمایشی گفت: علاقه خاصی به تئاتر دارم، حتی اگر اثر شاهکاری هم نباشد. این گروه با مشقت و زحمت‌های فراوان این نمایش را اجرا کرده‌اند و این کار جز با عشق به حرفه نمایش حاصل نمی‌شود. با تماشای ۲۴۲۴ به شوق آمدم و همینقدر میتوانم بگویم که اجرا و نمایش به هر شکلی که است آفرین دارد. چرا که چراغ تئاتر همچنان روشن نگداشته می‌شود. 

شهرام گیل‌آبادی، نویسنده، کارگردان و رئیس کانون کارگردانان تئاتر بعد از تماشای نمایش ۲۴۲۴، آن را اینگونه توصیف کرد: در این نمایش جنگ و جدلی است که ابدی و ازلیست. کشمکش جدی بین انسانها وجود دارد و صف‌آرایی همه خوبی‌ها در برابر بدی‌هاست که راس آن‌ها شیطان است. بعضی از نمایش‌ها نگاه بنیادی و حقیقت‌گرا دارند؛ این گروه نمایشی نیز با همین نگاه روی صحنه رفته و لحظات معرفتی و شناخت را تقدیم مخاطبان کرده است. از علاقمندان به تئاتر دعوت می‌کنم تا با حضور در فرهنگسرای نیاوران این نمایش را تجربه کنند. 

امیرخسرو عباسی از تهیه کنندگان هنر نیز، با اشاره به بازی زیبای سیروس اسنقی، ارسلان قاسمی و دیگر هنرمندان گروه گفت: کار بسیار جالبی بود که به قلم و کارگردانی زری اماد اجرا شد. تماشای این نمایش فوق العاده را که اجرای سنگین همراه با میزانسن، موسیقی و متن عالی دارد را به تمام دوستان و افرادی که علاقه به دیدن کارهای عرفانی و حمایت از خانم‌ها دارند توصیه می‌کنم. با دیدن این نمایش درک می‌کنیم که زندگی را چگونه باید دید و به آن قدم گذاشت. 

مهدی تارخ از بازیگران سینما با اشاره به فرم بسیار سخت، پیچیده و عالی نمایش ضمن تبریک به زری اماد گفت: گروه نمایشی بسیار مقتدر کارشان را اجرا کردند و تئاتر را به معنای واقعی بعد سال‌ها به روی صحنه آوردند. 

بهشاد شریفیان نیز از همه گروه‌ها، هنرمندان و دست اندرکاران دعوت کرد تا به دیدن این نمایش سنگین و عالی بیایند. 

روح‌الله زمانی از بازیگران جوان و برگزیدگان جشنواره فیلم فجر نیز از تماشاگران نمایش ۲۴۲۴ بود که ضمن تقدیر از بازیگران، تمامی دست اندرکاران و طراحی صحنه و لباس، انرژی مثبت نمایش را از ویژگیهای بارز آن عنوان کرد. 

دیگر هنرمندانی که به تماشای این نمایش نشستند عبارتند از: کاظم بلوچی، تورج نصر، امید بنکدار، علیرضا باشکندی، فریبا رمضانپور، علی همت مومیوند، آزیتا یاراحمدی، عباس نباتی، رامین پرچمی، علی جمالی، شیما اقبال، مسعود والا، عباسعلی اسکتی، پویا فهیمی، مهسا عرفانی، مینا غیاثپور، فریبا شاهسون، آزیتا خرمی، آزیتا نوری‌وفا، سولماز حصاری، آذر سماواتی، شهرام مسعودی، فراز داوودی، وحید خاکساری، بهنام اعلمی، حمید قاسمی، آیدا جعفری، فرزام گل‌سفیدی، کیوان هاشمی، راسم پورفتحی.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز