خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان:

کندی سامانه نسخه الکترونیکی در استان بر طرف شده است

کندی سامانه نسخه الکترونیکی در استان بر طرف شده است
کد خبر : ۱۴۴۳۶۶۸

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان، با اشاره به اینکه 50 درصد روستائیان خدمات بیمه ای سرپایی دریافت می کنند، گفت: با ارتقای سامانه ها کندی و مشکلات صدور نسخه الکترونیکی رفع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید کرمی، امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با رائه عملکرد یکساله،  با اشاره به 50 درصدی پوشش بیمه ی سلامت، اظهار داشت: در استان 508مرکز عقد قرار داریم.

مدیر کل بیمه سلامت استان، ادامه داد: سامانه حمایت پاسخگوی معترضین نسبت به حوزه بیمه سلامت است.

وی، با اشاره به پوشش بیمه اتباع خارجی با بیمه سلامت، تصریح کرد: دانشجویان با معرفی دانشگاها نسبت به پوشش بیمه ای اقدام می کنند.

کرمی، با اشاره به نا هماهنگی ایجاد شده در زمینه دهک بندی های بیمه ای، ادامه داد: در ج مشخصات در سامانه حمایت موجب رفع اعتراضات و پاسخگویی مطلوب به بیمه شدگان شده است.

به گفته مدیر کل بیمه سلامت استان، 5 دهک اول بیمه رایگان دارند و دهک های بعدی با درصد های معین شده پوشش بیمه ای داده می شود.

کرمی، با اشاره به رایگانی پرداخت بیمه برای بیماران صعب العلاج، گفت: این پرداخت بیمه رایگاه شامل بالغ بر 50 بیماری می شود و دراین خصوص حمایت های نیز از نهادهای دولتی و بخش خصوصی و خیرین نیز  صورت می گیرد.

وی، با اشاره به اهیمت نظارت و ارزشیابی خدمات بیمه ای و ارائه خدمات پزشکی، تاکید کرد: میزان تعرفه پزشکان طبق سوابق و سنوات تخصصی است.

کرمی، با اشاره به پرداخت ما به التفاوت ارز ترجیحی شیر خشک از آذر ماه توسط  بیمه سلامت، خبر از رفع مشکلات حوزه دارور خانه ها داد.

وی، با بیان اینکه تسهیل گریها نیز برای بیماران اوتیسم با صدور مجوز و پروانه فعالیت توسط افراد متخصص انجام می گیرد، افزود: امکان عقد قرار داد با خدمات روان درمانی نیز در استان فراهم شده است.

کرمی، راه اندازی بلک لیست برای متخلفین حوزه بیمه و درمان را مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان از درمان محوری به سمت پژوهش محوری با رویکرد ایجاد مرکز ملی تحقیات در راستای توسعه حرکت می کند.

وی، با اشاره به نقش پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاهها دراین خصوص، افزود: از ظرفیتهای استانی در این خصوص استفاده می شود.

کرمی، با بیان اینکه ارائه آموزشها برای پزشکان مهم اساسی است، تاکید کرد: با ارتقای سامانه ها کندی و مشکلات نسخه الکترونیکی رفع شده است.

به گفته وی، استفاده ازهوش مصنوعی و ارائه خدمات در جهت صرفه جویی هزینه ها و ایجاد بستر مناسب برای استفاد ه از بیمه ها حائز اهمیت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان، با اشاره به اتخاذ تدابیر برای ورود به پژوهش در راستای خدمات عمومی، افزود: در سال آینده حدود 5درصد از اعتبارات سازمانی در راستای پیشگیری خواهد بود.

وی، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در این خصوص به شرکای اجتماعی، گفت: ارتباط چهره به چهره موجب رفع ابهامات در حوزه بخش خدمات بیمه سلامت می شود.

به گفته کرمی، ارائه خدمات بیمه برای مادران در راستای بارداری، انجام آزمایشات ناباروری و آزمایش های تخصصی و در راستای غربالگری توسط بمه سلامت انجام می گیرد.

وی، با اشاره به تعهدات تزریق چند نوع واکسن با بسته های خدماتی بیمه ای، تصریح کرد: اقدامات مطلوبی برای بیماران صعب العلاج، تلاسمی و بیماران خاص به صورت صد درصدی بیمه ای  انجام می گیرد.

کرمی، پوشش دارو های بیماران اس ام ای، پوشش بیمه ای پت اسکن را جزو اقدامات مهم در این راستا برشمرد و گفت: طبق قرار داد بیمه ای انجام شده است و خدمات دندانپزشکی نیز برای بیماران صعب العلاج انجام می گیرد.

وی، با اشاره به خدمات بیمه ای برای بیماران و اجاره بهای تشک مواج را هم از طریق بیمه سلامت مهم ارزیابی کرد و گفت: لوازم مصرفی کاشت سینه و تخت طبی جزو تعهدات بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان، با اشاره به اینکه بیش از 81درصد بیمه شدگان سلامت حق سرانه پرداخت نمی کنند، اضافه کرد: بالغ بر 60درصد روستائیان از بیمه روستای به طور رایگان خدمات می گیرند.

کرمی، با بیان اینکه طبق قانون جوانی جمعیت بر عهده بیمه ها قرار گرفته است، تاکید کرد: 25کد درمان ناباوری در این زمینه تحت پوشش قرار گرفته است.

وی، با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه های نا بار وری در مراکز درمانی دولتی به عهده بیمه است، افزود:  50 درصد روستائیان خدمات بیمه ای سرپایی دریافت می کنند.

این مسئول در استان، با بیان اینکه حدود 320 خدمت را تحت پوشش بیمه ای قرار دادیم ، ادامه داد: از این آمار 140 نفر در بیمارستان موسوی خدمات نا باروری دریافت کردند.

مدیر کل بیمه سلامت استان، تعهدات بیمه سلامت را جهت تسهیلگری برای بیمه شدگان مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان بیش از 12 هزار نفر بیمارخاص نشان دار در سامانه بیمه ثبت شده است.
 

کندی سامانه نسخه الکترونیکی در استان بر طرف شده است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز