خبرگزاری کار ایران

موج بارشی وارد استان زنجان می‌شود

موج بارشی وارد استان زنجان می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۹۱۹۱

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: موج بارشی از روز دوشنبه هفته جاری وارد استان زنجان می‌شود که موجب تقویت پوشش ابرها،‌ بارش‌های محلی و رعد و برق خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ارسطو محمدی روز شنبه افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان امروز مناطق مختلف استان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است و در بعداظهر وزش باد و افزایش ابر را شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: تا اواسط هفته جاری انتظار بارش های قابل توجهی در استان نداریم اما بارشهای محلی و رعد و برق به خصوص در ارتفاعات استان محتمل است که این شرایط تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.

محمدی افزود: از روز سه شنبه هفته جاری اغلب مناطق استان شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهد بود و از این روز تا پایان هفته دمای هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و ادامه داد: طی شبانه روز گذشته بارندگی هایی در برخی ایستگاه‌های استان گزارش شد و ایستگاه خرمدره سه میلیمتر بارش داشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۴ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۴ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۱۹ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۳ درجه،‌ گرماب ۱۸ و ۳۷،‌ سلطانیه ۱۳ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز