خبرگزاری کار ایران

وضعیت کار در قبرس شمالی

وضعیت کار در قبرس شمالی
کد خبر : ۱۴۰۳۴۶۵

افراد ممکن است آسایش و آرامش را به شکل های مختلفی تعبیر کنند. اقتصادی سالم، امنیت شغلی و نظام آموزشی استاندارد برای کودکان و فرزندان از جمله پارامترهایی است که می توانند به افراد در زندگی شان احساس امنیت، آسایش و آرامش را هدیه کنند. بسیاری از ما در جستجوی این پارامترها، مهاجرت را انتخاب می کنیم. در نزدیکی ایران، کشوری کوچک اما مترقی وجود دارد که مقصد ایده آلی برای مهاجرت بسیاری از ایرانیان محسوب می شود. قبرس شمالی در چند دهه اخیر رشد قابل ملاحظه ای را در حوزه های مختلف تجربه کرده است و حالا به یک مقصد ایده آل برای اروپاییان و ایرانیان تبدیل شده است. قبرس کشوری توریستی- کشاورزی است. با جذب سرمایه های خارجی، حالا نیروی کار در حوزه ساخت و ساز نیز بیش از پیش مورد نیاز می باشد. ما در این مقاله  شرایط  مهاجرت کاری به قبرس شمالی را بررسی خواهیم کرد.

 

چرا کار در قبرس شمالی؟

مهاجرت کاری یکی از امن ترین شیوه های نقل مکان به یک کشور جدید است. قبرس شمالی کشوری کوچک اما با پتانسیل های بالاست. نرخ بیکاری این کشور در طی سه سال گذشته همواره زیر 10 درصد بوده است و این در حالی است که در همین بازه اکثر کشورهای دنیا، به واسطه بحران کرونا و جنگ، با بحران بیکاری دست و پنجه نرم می کنند. امنیت شغلی در قبرس شمالی بالاست و با توجه به نزدیک تر شدن بخش آکادمیک و صنعت به یکدیگر، فرصت های شغلی جدید تری نیز در آینده نه چندان دور در این کشور به وجود خواهند آمد.

یکی دیگر از مزیت های کار در قبرس شمالی، امکان همکاری با سرمایه گذاران خارجی است. بدین ترتیب، شما می توانید شبکه ای بین المللی از افراد متخصص در حوزه کاری خود را خلق کنید. این امر به شما کمک می کند تا فرصت های شغلی بهتر در کشورهای اروپایی را پیدا کنید و از نظر مهارت و دانش، به روز تر باشید.

قبرس شمالی در حوزه گردشگری و توریست بسیار فعال است. هر توریست نیز به طور متوسط در یک کشور 5 شغل ایجاد می کند. خیلی راحت می توان نیاز مبرم کشور قبرس شمالی به نیروی کار متخصص در امر توریسم را حدس زد. هتل ها، رستوران ها، مراکز گردشگری و فرهنگی و فرودگاه ها از جمله مکان های ایده ال برای کار در این حوزه هستند.

یکی دیگر از فرصت های شغلی در قبرس شمالی، ورود به صنعت ساخت و ساز است. پروژه های دولتی و خصوصی در امر ساخت و ساز، فرصت های شغلی بسیاری را برای مهندسان، طراحان داخلی و متخصصان املاک ایجاد کرده است. در کنار این موارد، قبرس شمالی تلاش دارد تا با جذب پزشکان، متخصصان و استادان دانشگاه، به یک قطب درمانی مهم در منطقه تبدیل شود. این بدان معناست که تعداد فرصت های شغلی برای کادر درمان در این کشور نیز رو به افزایش خواهد بود.

وضعیت کار در قبرس شمالی

مزایای کار و مهاجرت به قبرس شمالی چیست؟

مهم ترین مزیت مهاجرت کاری به قبرس شمالی برای ایرانیان، دریافت ویزای کار در قبرس شمالی و در نهایت اقامت دائم این کشور است. ویزای کار به افراد خارجی که در قبرس برای یک کارفرمای قبرسی کار می کنند، اعطا می شود. این ویزا اقامت شما را در طول زمانی که برای کارفرمای مذکور کار می کنید، تضمین می کند. ویزای کار قبرس، مانند هر کشور دیگری، مزیت های بسیار زیادی دارد که در ادامه مهم ترین آنها را بررسی خواهیم کرد:

  • امکان اقامت خود و اعضای خانواده: در صورتی که ویزای کار در قبرس شمالی را دریافت کنید می توانید همسر و فرزندانتان را به عنوان همراه، با خود به این کشور ببرید. به بیان ساده تر، اقامت اعضای خانواده شما بر اساس ویزای کاری که دریافت می کنید، تضمین می شود. این به معنای شروع یک زندگی جدید در کشوری با فرصت های بسیار زیاد است.
  • امکان سفر در اتحادیه اروپا: اگرچه قبرس به صورت رسمی عضوی از اتحادیه اروپا نیست اما با در اختیار داشتن ویزای کار در قبرس شمالی، سفر شما به سایر کشورهای اروپایی و بیشتر کشورهای جهان، آسان تر خواهد بود.
  • تضمین اقامت دائم: اگر شما به مدت 6 سال با ویزای کار در قبرس شمالی زندگی کنید، مالیات بپردازید و هیچ گونه سو پیشینه ای نداشته باشید، می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. این روش بسیار ساده تر و ارزان تر از سایر روش های اخذ اقامت دائم (مانند خرید ملک یا ثبت شرکت) در این کشور محسوب می شود.

 

مزایای ویزای کار در قبرس شمالی چیست؟

دریافت ویزای کار در قبرس شمالی برای چه افرادی آسان تر است؟

به طور کلی دریافت ویزای کار در قبرس شمالی برای این افراد آسان تر است:

  • افرادی که تجربه کاری مرتبط با شغل درخواست شده را داشته باشند
  • افرادی که مهارت ویژه ای در زمینه شغلی خود دارند یا به واسطه مهارت های خاص خود در حیطه ای خاص شناخته می شوند.
  • افرادی که مدارک تحصیلی مرتبط با زمینه شغلی خود داشته باشند.
  • افرادی که به زبان های انگلیسی و ترکی قبرسی تسلط کامل داشته باشند.

 

مرور مراحل دریافت ویزای کار در قبرس شمالی

قدم اول برای دریافت ویزای کار در قبرس شمالی، پیدا کردن کارفرما و شغل است. در واقع بدون داشتن یک کارفرما در داخل قبرس و قرارداد شغلی، ویزای کاری به هیچ فرد خارجی تعلق نخواهد گرفت. کارفرمای شما باید در داخل قبرس باشد و موسسه یا شرکتی که قرار است در آن کار کنید، از نظر دولت قبرس، قانونی و رسمی باشد. پس از پیدا کردن کار و دریافت قرارداد کاری، می توانید نسبت به دریافت ویزای کار در قبرس شمالی اقدام کنید. برای این کار، مدارکی همچون شناسنامه، مدارک تحصیلی، سوابق کاری، عدم سو پیشینه و مدارک مرتبط با معافیت تحصیلی برای آقایان مورد نیاز است.

وضعیت کار در قبرس شمالی

دریافت ویزای کار در قبرس شمالی برای چه افرادی آسان تر است؟

پس از ارائه این مدارک به کنسولگری قبرس در ایران، درخواست ویزای کار در قبرس شمالی بررسی خواهد شد. در صورت پذیرش از سوی اداره امور اقامت، ویزا برایتان ارسال خواهد شد. این ویزا معمولا دو الی سه ماهه است. شما موظف هستید ظرف دو الی سه ماه پیش رو به قبرس رفته و در اداره مهاجرت شهر محل سکونت (یا کار) خود حاضر شوید. در این مرحله با ارائه سایر مدارک جانبی (بیمه، آدرس محل سکونت و موارد مشابه دیگر) کارت اقامت شما صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که این اقامت دائم نیست و منوط به شرایط کاری شما در قبرس شمالی می باشد.

کلام اخر در رابطه با مهاجرت کاری به قبرس

ما در این مقاله شرایط اخذ ویزای کار در قبرس شمالی را مرور کردیم. از مزیت های زندگی و کار در این کشور کوچک اما با پتانسیل بالا گفتیم و اشاره کردیم دریافت ویزای کار در قبرس شمالی می تواند زمینه ساز اخذ اقامت دائم این کشور باشد. نکته ای که بار دیگر لازم میبینیم در نهایت به آن اشاره کنیم این است که ویزای کار در قبرس شمالی تنها زمانی ارائه می شود که شما یک کارفرمای معتبر و قانونی در داخل قبرس شمالی داشته باشید. بنابراین اگر رویای زندگی در قبرس شمالی را در سر دارید، باید کار خود را در این کشور پیدا کنید!

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز