خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

پیکر چهارمین مفقودی حادثه معدن شازند از زیر آوار خارج خواهد شد

پیکر چهارمین مفقودی حادثه معدن شازند از زیر آوار خارج خواهد شد
کد خبر : ۱۵۰۷۸۲۳

فرماندار شهرستان شازند با اشاره به ادامه عملیات جستجو برای یافتن چهارمین پیکر مفقودی حادثه ریزش معدن شماره 5 این شهرستان، گفت: عملیات آواربرداری ناشی از ریزش معدن شازند همچنان با سرعت ادامه دارد و ظرف روزهای آینده پیکر چهارمین مفقودی این حادثه از زیر آوار خارج خواهد شد.

به گزارش ایلنا، لطف‌اله پرندین افزود: بر اساس اطلاعات مهندسی گروه مهندسی رزمی 42 قدر سپاه و با همکاری نظام مهندسی و هماهنگی اداره‌کل صنعت و معدن و تجارت، نقاطی مشخص شده تا بتوان از طریق آواربرداری پیکر چهارمین مفقودی این حادثه را از زیر آوار خارج کرد.

وی به ارتفاع حدوداً 25 متری آوار ایجاد شده بر اثر ریزش معدن اشاره کرده و ادامه داد: سنگ‌های با حجم بالا بر روی هم انباشته شده‌اند و همین موضوع آواربرداری را دشوار کرده است. هر چند با این وجود عملیات آواربرداری و جستجو متوقف نشده است و به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

فرماندار شهرستان شازند اظهار داشت: برای تخریب سنگ‌های با وزن بالا، با تأیید مراجع ذیربط جهت تسریع و تسهیل در آواربرداری، از برخی مواد منفجره استفاده محدود می‌شود. شرایط کار به دلیل وجود سنگ‌های با وزن بالا همچنان ناایمن است و به دلیل شیب منفی موجود، هر لحظه احتمال ریزش مجدد معدن وجود دارد.

پرندین تصریح کرد: در صورت اعلام نظر کارشناسی و تائیدیه از سوی مراجع ذیربط با استفاده محدود از مواد ناریه، که در واقع همان مواد منفجره غیرنظامی دارای قدرت ضعیف‌تر انفجاری است، ‌می‌توان عملیات آواربرداری را تسریع کرد.

ساعت 10 صبح روز یکشنبه 27 خرداد ماه سال جاری در پی حادثه ریزش معدن شماره 5 شن و ماسه شهرستان شازند، 4 نفر شامل 2 راننده کمپرسی و 2 راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بودند، زیر آوار ناشی از ریزش کوه حبس شدند. با تلاش امدادگران، عصر همان روز پیکر 2 نفر از مفقودین پیدا شد.

عملیات شبانه‌روزی برای یافتن 2 مفقود دیگر ادامه داشت تا اینکه روز سه‌شنبه 19 تیر ماه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اعلام کرد پیکر سومین فرد محبوس شده در حادثه ریزش معدن پیدا شده است. در این راستا تلاش‌ها برای پیدا کردن چهارمین کارگر محبوس شده ادامه دارد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز