خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد پزشکیان در همدان:

دولت چهاردهم دنبال تقویت امید در جامعه است

دولت چهاردهم دنبال تقویت امید در جامعه است
کد خبر : ۱۵۰۷۷۴۰

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان همدان گفت: دولت چهاردهم دنبال تقویت امید در جامعه است تا مردم بدانند صندوق رای و آرای آنها اثرگذار است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ابراهیم الهی تبار در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به گفتمان تغییر و نه استمرار وضعیت موجود رای دادند.

برخی در جریان انتخابات ریاست جمهوری وارد میدان شده و از مسعود پزشکیان حمایت کردند عده ای هم نظاره گر بودند چه کسی رای می آورد تا پس از مشخص شدن نتیجه آرا، خود را حامی نامزد پیروز معرفی و اعلام کنند.

وی ادامه داد: بنابراین الان که فرد پیروز انتخابات مشخص شده نمی توان گفت که تفکر پزشکیان را قبول دارم باید این افراد قبل از انتخابات مواضع خود را اعلام می کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان همدان تاکید کرد: این موضوع در سپردن پست های سیاسی به افراد بسیار حائز اهمیت است چرا که فرد منتخب نماینده دولت در استان می شود و باید گفتمان آنرا قبول داشته باشد.

الهی تبار تاکید کرد: ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان همدان تاکنون گزینه ای برای تصدی استانداری همدان مد نظر نداشته است و منتظر نتایج شورای راهبری هستیم.

وی یادآور شد: پیشتر مسوولان غیرشفاف انتخاب می شدند اما هم اینک شورای راهبری دولت برای این موضوع شکل گرفته و نتیجه تصمیمات این نشست مستمر به اطلاع عموم مردم می رسد که این اقدام دولت گام مناسبی در راستای شفاف سازی است.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در همدان ابراز امیدواری کرد که ساز و کار انتخاب مدیران استانی به شکل و فرایند ملی باشد و گفت: اولویت برنامه های همه مسوولان به ویژه استانداران باید اجرای برنامه هفتم توسعه و قوانین بالادستی باشد.

الهی تبار افزود: اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در همدان بر اساس اعتقادشان از پزشکیان حمایت کردند و در صورت نیاز برای قبول مسوولیت و تصدی پستی، به طور حتم به یاری دولت می شتابند.

وی بیان کرد: شعار پزشکیان در انتخابات "ایران برای ایرانیان" بود بنابراین در این انتخابات لایه های مختلف جامعه از قومیت، مذاهب و اقشار مختلف پای صندوق برای حمایت از این رویکرد آمدند.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان همدان ادامه داد: رئیس جمهور منتخب ملت ایران دل در گرو ایران دارد و این تفکر و اندیشه قلبی اوست.

الهی تبار تاکید کرد: دولت چهاردهم دولت ائتلاف نیست بلکه دولت آشتی ملی است یعنی از همه ظرفیت ها برای بهبود وضعیت کشور استفاده می کند و در این راستا بر اساس شاخص های اعلامی به شورای راهبردی و کمیته ها، کارها را دنبال می کند.

وی افزود: ستادهای استانی مکلف به تلاش و کمک به استقرار دولت جدید هستند یعنی هم اینک ماموریت این مجموعه ها کمک به شورای راهبری برای استقرار دولت در عرصه ملی است.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان همدان یادآوری کرد: رقابت سختی برای ستادهای انتخاباتی پزشکیان در جریان بود چرا که فرصت سازماندهی برای تشکیل ستاد و ساماندهی امور کم بود.

الهی تبار افزود: از زمان تایید صلاحیت مسعود پزشکیان توسط شورای نگهبان تا زمان برگزاری انتخابات ۴۰ روز فرصت داشتیم و این فرصت برای استان ها کمتر از سه هفته بود.

وی اضافه کرد: در همه شهرستان ها، بخش ها، شهرها و روستاهای پر جمعیت استان همدان، ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان دایر شد علاوه بر این در فضای صنفی و صنعتی فعالیت ها به شکل متمرکز صورت گرفت.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان همدان بیان کرد: برخی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سابقه حضور در انتخابات و سال‌ها کار و شبکه سازی را داشتند و با قدرت وارد انتخابات شدند در مقابل پزشکیان بدون ساختار و شبکه سازی برای اولین بار وارد انتخابات شده بود.

الهی تبار افزود: اپوزیسیون خارج کشور دنبال تحریم اتتخابات بود همچنین برخی جریان ها در داخل دنبال مشارکت حداقلی بودند و این موضوع را علنی هم بیان کردند.

وی ادامه داد: در مقابل این رویکرد، ستاد پزشکیان پیروزی خود را در افزایش مشارکت می دید بنابراین با تلاش درصدد پای صندوق آوردن نسل خاکستری بود.

الهی تبار افزود: پزشکیان روند نو در انتخاب کابینه در پیش گرفت و با شکل گیری شورای راهبری دنبال پیمودن مسیر شفاف برای انتخاب وزرا و اعضای کابینه است.

وی ادامه داد: توجه به جوانان، متخصصان، عقلانیت، بانوان، استفاده از ظرفیت سایر مذاهب و ادیان به عنوان مولفه های مهم در انتخاب وزرا مد نظر قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان همدان افزود: مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سعید جلیلی ۴۶.۴ درصد آرا را در استان کسب کرد که میانگین کشوری ۳۸.۶ درصد بود و این آمار برای مسعود پزشکیان در همدان ۳۴.۸ درصد آرا و میانگین کشور ۴۲.۴ درصد بود.

الهی تبار اضافه کرد: آمارها گویای این است که در مرحله دوم انتخابات آرای مسعود پزشکیان ۱۳ درصد و سعید جلیلی سه درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز