خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

از ١٢٠ کمپ ترک اعتیاد ۵١ مورد با استانداردهای لازم فعال است/تمام کودکان کار در البرز اتباع هستند

از ١٢٠ کمپ ترک اعتیاد ۵١ مورد با استانداردهای لازم فعال است/تمام کودکان کار در البرز اتباع هستند
کد خبر : ۱۵۰۷۱۴۴

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به نظارت کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: با توجه به رشد قارچ گونه کمپ های ترک اعتیاد و اقدامات غیر انسانی صورت گرفته در آنها از ١٢٠ کمپ فعال در استان البرز با همکاری سیستم قضایی بخش قابل توجهی از این مراکز تعطیل شد و در حال حاضر ۵۱ کمپ ترک اعتیاد که استاندارد ها در آنها رعایت شده است فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، وجیهه محمدی فلاح در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای وظیفه اجتماعی، خدمت‌رسانی به افراد آسیب دیده، افراد در معرض آسیب، معلولان، بانوان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست جزو وظایف بهزیستی است.

وی با عنوان اینکه برای حدود ۴۰ هزار معلوم در استان البرز، خدمات ارائه می‌شود، افزود: مجموعه بهزیستی سازمانی است که پیش از این از ناترازی منابع رنج می‌برد اما در دولت سیزدهم در البرز بیش از ۵۰ درصد رشد اعتبار داشتیم که قابل توجه است.

محمدی فلاح در مورد حق پرستاری خانواده محور و حق پرستاری برای افراد دارای ضایع نخاعی تصریح کرد: ۶۰۰ خانواده از این خدمت استفاده می‌کردند اما در حال حاضر ۱۹۵۲ نفر از حق پرستاری خانواده محور به صورت ماهانه با رقم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان استفاده می‌کنند.

محمدی فلاح در ادامه گفت: ما تلاش های بسیاری در حوزه معتادان متجاهر انجام داده‌ایم که دستگاه های قانون گذار برای آنها قانون وضع کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: ۵ مرکز نگهداری دراستان البرز برای نگهداری این افراد وجود دارد که ۴ مرکز مخصوص آقایان و یک مرکز ویژه بانوان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: در مورد کمپ های ماده ۱۵ و رشد قارچ گونه کمپ های ترک اعتیاد و اقدامات غیر انسانی صورت گرفته توسط مسئولان آن، طرحی توسط بهزیستی تعیین و بازدید ها و نظارت هایی بر روی این مراکز انجام شد. پیش از این ١٢٠ کمپ در استان البرز فعالیت می‌کردند که با همکاری صورت گرفته توسط سیستم قضایی بخش قابل توجهی از این مراکز تعطیل شد و در حال حاضر ۵۱ کمپ ترک اعتیاد که استاندارد ها در آنها رعایت شده است فعال هستند. 

محمدی فلاح گفت: از سال گذشته کمیسیون ماده ۲۶  که از لحاظ قانونی مربوط به صدور مجوزها است و در فضای نظارتی تعریف می‌شود هر دو هفته یکبار این کمیسیون برگزار شد تا از کم کاری ها جلوگیری شود.

این مدیر تصریح کرد: کمپ های ترک اعتیاد بر اساس شاخص های تعیین شده به سه سطح تقسیم شدند، سطح سه که با دستور دستگاه قضایی تعطیل شد و در سطح دوم نیز فرصت دو ماهه داده شد که شاخص ها را رعایت کنند و به سطح یک برسند.

محمدی فلاح در ارتباط با حمایت از کودکان کار گفت: برای اولین بار یک کار پژوهشی در رابطه با کودکان کار خیابان توسط بهزیستی در استان البرز انجام شد. قرارگاه اجتماعی فرصتی فراهم کرد که در حوزه کودکان کار فعالیت های بسیار مثبتی صورت بگیرد

وی افزود: در سال های گذشته همکاری ها  در این حوزه صورت نمی‌گرفت اما با تشکیل قرارگاه اجتماعی، استاندار البرز، بهزیستی را مطالبه گر کودکان کار دانست و در این راستا همکاری شهرداری به طور جدی انجام شد

مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار کرد: تعداد کودکان کار و خیابان در سال گذشته ۶۰۱ نفر بود که روند کاهشی دارد. اما تاکید می‌شود حتی یک نفر از آنها هم ایرانی نبودند. دو مرکز در حوزه کودکان کار تاسیس شد که وظیفه غربال و شناسایی این کودکان را بر عهده داشت،. با همکاری ویژه ایی که در بهزیستی صورت گرفته اگر خانواده ایرانی برای نیاز کودک خود را برای کار می‌فرستاد با این حمایت ها بخشی از نیازش برطرف می‌شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حوزه آسیب های اجتماعی استان البرز طی سنوات گذشته از رتبه داران بوده است برای مثال در حوزه خودکشی آمار بالایی برای این استان وجود داشت که همکاران ما با اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در ۳۳ مدرسه و حدود سه هزار نفر دانش آموز با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش استان تحت آموزش در این حوزه قرار گرفتند.

محمدی فلاح با عنوان اینکه حدود ۶۰ هزار نفر در فضاهای مجازی و تولید محتوی در بستر این محیط تحت این آموزش قرار گرفتند، اظهار کرد: اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان طرح مانا نام داشت که رویکرد آن آموزش مطالبه گری درست و شناسایی مسئله توسط خود نوجوانان بود و این یکی از طرح های موفق انجام شده بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز