خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی تأکید کرد؛

ضرورت صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب از سوی مردم

ضرورت صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب از سوی مردم
کد خبر : ۱۵۰۷۰۲۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، برای عبور بدون تنش آبی در فصل تابستان سال جاری، لازم است که مردم این استان صرفه‌جویی 10 درصدی در زمینه مصرف آب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حشمت‌الله عباسی در جمع خبرنگاران استان مرکزی، افزود: به افزایش دمای هوا به ویژه در روزهای پیش‌رو و افزایش مصرف آب و برق، امید است با همکاری و صرفه‌جویی همه مردم از تابستان گرم سال جاری که منجر به افزایش مصرف در حوزه آب و برق شده است، با موفقیت عبور کرد.

وی ادامه داد: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر شرایط را محدود و مدیریت آب استان را با مشکلات مهمی در توزیع آب آشامیدنی روبرو کرده و ضروری است تا همه مردم با مدیریت صحیح در مصرف، آبفای استان را در ارائه خدمات پایدار در بخش تأمین آب و ‌توزیع عادلانه آب یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: در بهار سال جاری بارندگی‌ها در سطح مطلوب بود، اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر نیاز آبی استان کامل برآورده نشد و سدها و منابع آبی همچنان وضعیت مناسبی ندارند.

عباسی تصریح کرد: تعامل و همکاری ویژه شهروندان در اصلاح رویه کنونی مصرف آب از جمله مهمترین عوامل تأثیرگذار در جامعه است. همچنین مقوله مدیریت عرضه و تقاضا به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب آشامیدنی و بهره‌گیری از ظرفیت پساب در صنایع مورد تأکید قرار دارد.

وی بیان داشت: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آب‌رسانی به شهروندان در این استان، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تأکید کرد: حفاظت از منابع آب و فرهنگ استفاده بهینه از آن سال‌ها است که آغاز شده و تحقق این موضوع تبیین استراتژی و تعیین خط‌مشی است و لازمه دستیابی به این فرایند، حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فرا سازمانی به این امر است.

عباسی به اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی در راستای صرفه‌جویی در منابع آبی اشاره کرده و ابراز داشت: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در امر آموزش و اطلاع‌رسانی، بتوان گام‌های مؤثر در حوزه ارتقای فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب برداشت.

وی به منابع تأمین آب در استان مرکزی و تعداد مشترکین این استان اشاره داشته و تصریح کرد: آب مورد نیاز این استان از 726 حلقه چاه، 42 رشته چشمه و 26 رشته قنات تأمین می‌شود. در استان مرکزی بخش شهری 337 هزار مشترک و در بخش روستایی نیز 169 هزار مشترک وجود دارد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز