خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

پرداخت عوارضی زمینه ساز تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان

پرداخت عوارضی زمینه ساز تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان
کد خبر : ۱۵۰۶۷۶۳

کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه ۷ و نگهداری قطعه یک تا ۶ آزاد راه

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزاد راه شیراز اصفهان با بیان اینکه ۶ قطعه از آزادراه شیراز - اصفهان حدود ۸ ماه است که در سفر استانی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به بهره‌برداری رسید، گفت: بعد از گذشت ۸ ماه از افتتاح این مسیر و استقبال بسیار خوب مردم از آن اما هنوز امکان اخذ عوارضی در آزادراه فراهم نشده است.

به گزارش ایلنا، رضا محمدیان با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه ۷ و همچنین نگهداری قطعه یک تا ۶ آزادراه، افزود: تمامی خدمات، تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه وابسته به درآمد عوارضی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزاد راه شیراز اصفهان با گلایه از عدم ابلاغ نرخ عوارضی تصریح کرد: به‌رغم تایید نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز- اصفهان توسط معاونین وزارت راه و شهرسازی  اما به تایید مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی سازی نرسیده است.

محمدیان گفت: سرمایه‌گذاران در طول ۸ ماه گذشته تمامی هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری بهره‌برداری را تامین کردند که به نظر می‌رسد دیگر امکان هزینه برای ساخت و بهره‌برداری در این مسیر فراهم نیست.

وی با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه ۸ و ایجاد تعهد بیشتر برای این شرکت خواستار  تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز- اصفهان به حجم ترافیک سنگین در این مسیر اشاره کرد و گفت: تعطیل شدن خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزاد راه که به انسداد این مسیر ختم می‌شود تبعات سنگین اقتصادی اجتماعی و منطقه‌ای را در پی خواهد داشت.

محمدیان تاخیر در ابلاغ نرخ عوارضی را محدودیت اساسی برای تکمیل مسیر و همچنین نگهداری آن در فصل گرما و سرما  برشمرد و از  مجموعه وزارت راه و شهرسازی مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای خواستار رفع این مشکل برای توسعه آزاد راه شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز