خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خبرداد؛

مهارت آموزی بیش از 10 هزار نفر در سه ماهه نخست سال جاری

مهارت آموزی بیش از 10 هزار نفر در سه ماهه نخست سال جاری
کد خبر : ۱۵۰۳۸۷۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: بیش از 10 هزار نفر طی سه ماهه اول امسال با شرکت در دوره های آموزشی، مهارتی های فنی و حرفه ای را در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی استان فرا گرفتند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران اظهارکرد: طی این مدت 10 هزار و 634 نفر دوره در بخش دولتی  شامل 3 هزار و 123 نفر دوره برای زنان و سه هزار و 702 نفر دوره برای مردان برگزار شده است.

مختاران با اشاره به مهارت آموزی سه هزار و 809 نفر در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای ،بیان کرد:در بخش خصوصی یک هزار و 570 مرد و دو هزار و 239 زن از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه سیار دولتی در این استان فعالیت می کنند، گفت: طی فصل بهار امسال در مجموع 6 هزار و 825 نفردوره آموزش‌های مهارتی در قالب بیش از ۵۰۰ حرفه در مراکز دولتی این استان ارایه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان با اشاره به اینکه ۱۷ گروه‌ هدف از آموزش های سازمان فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند،اظهار کرد: دوره های آموزشی این سازمان قشرهای مختلف شامل دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادین بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار،زندانیان ، آسیب دیدگان اجتماعی و .... را پوشش می‌دهد.

مختاران، فعالیت این مراکز را فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل دانست و خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای استان همدان، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی در اولویت قرار داده است.

وی تصریح کرد: جوانان جویای کار و افراد فاقد شغل می‌توانند از منابع، امکانات و ظرفیت های موجود این مراکز برای یادگیری رشته های فنی و حرفه ای از جمله جوشکاری، اتومکانیک، تراشکاری، تاسیسات، لوازم خانگی، و برودتی،برق، کشاورزی ،برق الکترونیک، صنایع دستی و هنری،مالی و بازرگانی و فناوری اطلاعات بهره مند شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز