خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز خواستار شد؛

اقدام فورى در پرداخت معوقات و افزایش حقوق رانندگان استیجارى

اقدام فورى در پرداخت معوقات و افزایش حقوق رانندگان استیجارى
کد خبر : ۱۴۹۷۳۹۳

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقى و املاک شوراى شهر شیراز از شهردارى شیراز درخواست کرد تا سریعاً در خصوص افزایش حقوق رانندگان استیجارى و پرداخت معوقات اقدام کند.

به گزارش ایلنا، افسانه خواست خدایى در نطق پیش از دستور شورای شهر شیراز اظهار کرد: در خصوص شارژ ماهیانه کارت رفاهى پرسنل شهردارى بنا به مجوز میزان معین شده توسط مدیرکل دفتر امور شهرى و شورا ها براى نیروهاى رسمى و قراردادى، پس از مکاتبه استاندارى این موضوع سریعا در دستور کار بررسى در کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: شهردارى  نیز لایحه دوفوریتى بر اساس میزان معین شده در آن مکاتبه به شورا تقدیم کرد، از آنجایى که از سال گذشته بنا به مصوبه شورا نیروهاى شرکتى و رانندگان استیجارى نیز مشمول این مصوبه شدند امسال نیز این لایحه براى سه گروه نیروهاى رسمى، شرکتى و رانندگان استیجارى با مبناى معین شده در مکاتبه استاندارى تنظیم شد اما به محض اینکه در 22 اردیبهشت ماه در دستور کار صحن علنى قرار گرفت با تصمیم جمعى اعضاى شورا در صحن شورا جهت بررسى تقاضاى جمع کثیرى از نیروهاى حجمى که شرایط خاصى داشتند موضوع مجدداً به کمیسیون تلفیق و پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

خواست خدایى گفت:  شهردارى در حال تهیه پاسخ مکاتبه بازرسى استان پیرامون ابهامات مرتبط با حقوق و مزایا ى رده هاى مختلف شهردارى و تعیین مبناى میزان شارژ کارت رفاهى تعیین شده توسط استاندارى است و بزودى این جلسه با هماهنگى شهردارى و سازمان بازرسى استان تشکیل مى شود تا ابهامات مطرح شده توسط سازمان بازرسى مرتفع شود.

وى خطاب به شهردارى شیراز با اشاره به اینکه معوقات این رفاهیات را نیز پس از تصویب در اسرع وقت پرداخت کند، تاکید کرد: از پرسنل و نیروهاى شهردارى تقاضا دارم به شایعات در این خصوص توجهى نکنند؛ چرا که بى شک واقعیات همین مباحثى بود که مطرح شده است و با اهتمامى که شورا و شهردارى نیز در خصوص رفاهیات پرسنل و نیروهاى شهردارى دارند این موضوع بزودى حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقى و املاک شوراى شهر شیراز در ادامه به موضوع پرداخت حقوق رانندگان استیجارى اشاره کرد و افزود: در مجموعه شهردارى رانندگان استیجارى هستند که بارها تاکید شده است با توجه به اینکه این قشر هم سرمایه زندگى آنها به شکل خودرو در اختیار شهردارى است و هم خود نیز صادقانه در حال خدمت در شهردارى هستند اما متناسب با آن حقوق و مزایاى مناسبى دریافت نمى کنند.

خواست خدایى ادامه داد: در دوسال گذشته با تصویب شورا افزایش 50 درصدى حقوق این بزرگواران انجام شد و در دو سال گذشته مبناى محاسبه افزایش حقوق، 50 درصد بود و از سال گذشته مقرر شد مبناى محاسبه سال 1403 بر اساس شیوه نامه نحوه استفاده از خودروهاى استیجارى( سامانه هوشمند سفیر ) در شهردارى صورت گیرد که در همین شیوه نامه معین شده که میزان افزایش حقوق بر اساس اعلام رسمى نرخ تورم باید صورت پذیرد.

وى تصریح کرد: با توجه به اینکه شهردارى از ابتداى فروردین براى نیروهاى شرکتى و از خردادماه براى نیروهاى رسمى افزایش حقوق و پرداخت معوقات را اجرا کرده است؛ متاسفانه با گذشت 3 ماه از سال و ورود در تیرماه هنوز قراردادهاى رانندگان استیجارى نه افزایش یافته و نه معوقات شان پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقى و املاک شوراى اسلامى شهر شیراز تصریح کرد: شهردارى با توجه به اینکه معیشت حداقل 1200 خانوار تحت شعاع اصلاح و بروزرسانى قراردادهاى رانندگان استیجارى قرار گرفته و آنها ذیل هیچ پیمان کارى تعریف نشده است تا از آنها مطالبه شود و قراردادهاى آنها مستقیما با شهردارى منعقد مى شود لذا براى شهردارى این تکلیف را معین مى کنند که هر چه سریعتر به معیشت این قشر زحمتکش توجه کنند و ضمن افزایش حقوق رانندگان استیجارى بر اساس نرخ تورم که در شیوه نامه معین شده نسبت به پرداخت معوقات آنها اقدام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز