خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد;

احداث 7000 مدرسه و 32 هزار کلاس درس در 3 سال گذشته

احداث 7000 مدرسه و 32 هزار کلاس درس در 3 سال گذشته
کد خبر : ۱۴۹۷۲۸۸

به طور متوسط روزانه ۸ مدرسه و حدود ۲۷۰۰ فضای ورزشی و تربیتی احداث شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در بازه زمانی 3 سال گذشته بیش از 7000 مدرسه و بیش از 32 هزار کلاس درس ساخته شده است. در حقیقت به طور متوسط روزانه 8 مدرسه و حدود 2700 فضای ورزشی و تربیتی در آموزش و پرورش احداث شده است. با این فرایند ماهانه 100 فضای پرورشی و ورزشی در کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضامراد صحرایی در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران، افزود: در این بازه زمانی 70 هزار کلاس درس مقاوم‌سازی، بهسازی و ایمن‌سازی شد و بیش از چند میلیون مترمربع از فضاهای آموزشی مقاوم‌سازی شدند. این اقدامات موفقیت‌آمیز بی‌سابقه بوده و امیدواریم به همین صورت ادامه پیدا کند.

وی به سرانه فضای آموزشی اشاره کرده و ادامه داد: سرانه فضای آموزشی کشور به 5 متر و 35 سانتی‌متر رسیده است. این سرانه نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و نسبت به پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست. چرا که در آن زمان سرانه فضای آموزشی کشور کمتر از 2 متر بوده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: کمتر از 10 درصد مدارس کشور 2 نوبتی هستند و اقدامات ویژه‌ای در دستور کار است تا این مدارس کاملاً جمع‌آوری شوند. امیدواریم اقدامات به گونه‌ای ادامه پیدا کند که هیچ مدرسه 2 نوبتی در کشور وجود نداشته باشد و با توسعه و ساخت مدارس، مدارس 2 نوبتی جمع‌آوری شوند.

صحرایی تصریح کرد: مدارس کانکسی با بیش از 10 نفر ظرفیت در کشور به زودی و تا پایان سال جاری با کمک خیران جمع‌آوری خواهد شد. این اقدام زودتر از موعدی است که در این رابطه در نظر گرفته شده بود. همچنین امیدواریم مدارس کانکسی زیر 10 نفر نیز با کمک خیرین جمع‌آوری شوند.

وی به اقدامات و فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور اشاره کرده و بیان داشت: مشارکت مردم در قالب خیرین مدرسه‌ساز بی‌سابقه است. چرا که بیش از نیمی از هزینه مدارسی که در سطح کشور ساخته شد به کمک خیرین این حوزه بوده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز