خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در قزوین:

جبهه اصلاحات برای تحول و اصلاح وارد عرصه انتخابات شد

جبهه اصلاحات برای تحول و اصلاح وارد عرصه انتخابات شد
کد خبر : ۱۴۹۶۸۶۴

نماینده اصلاح‌طلبان یک تنه رقیب ۴ نماینده‌ اصولگرایان بود

سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان قزوین گفت: به رغم تمام ناملایمت‌ها و فشارهایی که به جبهه اصلاحات روا شد، با این حال در انتخابات پیش‌رو عهد و پیمان بسته که برای مشارکت حداکثری روی کار آید و در مسیر تحول و اصلاح سیاست‌های وضع موجود قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، انجمن اسلامی دانشگاه امام خمینی (ره) در حرکتی فرهنگی، اقدام به برگزاری مناظره بین رؤسای ستادهای انتخاباتی کرده است‌.

کمتر از ۶ روز تا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، باقی مانده است، انجمن اسلامی دانشگاه امام خمینی (ره) در حرکتی فرهنگی، اقدام به برگزاری مناظره بین رؤسای ستادهای انتخاباتی در سالن جلسات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) کرده است.

هر یک از کاندیداها به مدت ۱۰ دقیقه فرصت صحبت و تبیین برنامه‌ها و اهداف کاندیدهای انتخاباتی خود را داشتند.

تأیید صلاحیت پزشکیان را می‌توان یک موفقیت بزرگ قلمداد کرد

فرهاد درویشی به عنوان نماینده رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان قزوین و همچنین سخنگوی شورای راهبردی و سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات استان قزوین در این جلسه صحبت‌های خود را با مجاهدت جهادگران و آرمان‌های انقلاب اسلامی شروع و اظهار کرد: معتقدیم انقلاب اسلامی بر مبنای آرمان‌ها و دیدگاه‌های امیرالمومنین (ع) شکل گرفته است؛ اما امروز دیده می‌شود که فاصله‌های فاحشی بین سیاست‌های حاکمیت به معنی دولت‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی رخ داده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان قزوین ادامه داد: جریان اصلاح و تحول‌خواه در کشور معتقد است که روند رو به افولی که در جامعه حکمفرما است بین ما و آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی و ارزش‌های ملی و مذهبی که در قانون اساسی ما به آن اشاره شده است، فاصله و جدایی انداخته و باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: تأیید صلاحیت دکتر پزشکیان با این دیدگاه را می‌توان یک موفقیت بزرگ قلمداد کرد؛ قاعدتاً سوالی که ممکن است برای برخی از دوستان مطرح باشد، این است که جریان حامی پزشکیان پس از چند دوره قهر سیاسی، در این انتخابات حضور دارند، پاسخ اصلاح طلبان این است که صندوق رأی و انتخابات یک شاخص و معیار اساسی برای تحولات در جوامع است و اگر بخواهیم این تحول با موفقیت بیشتری همراه باشد نیازمند یک انتخابات مسالمت آمیز هستیم.

باید به سمت اصلاح مستمر در سیاست‌ها حرکت کرد

وی اظهار کرد: اصلاح طلبان با محافظه کاران و براندازان تفاوت دارند، اصلاح طلبان مدافع وضع موجود نیستند و معتقدند باید به سمت اصلاح مستمر در سیاست‌ها و رویه‌ها و وضع مطلوب حرکت کنند.

درویشی بیان کرد: همچنین اصلاح طلبان برخلاف رادیکال‌ها و براندازان اعتقادشان بر این است که نتایج نامشخص و آینده تاریک اقدامات خشن و رادیکال هیچ تضمینی برای بهبود وضع موجود نخواهد داشت.

سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در قزوین افزود: به رغم تمام ناملایمت‌ها و فشارهایی که به جبهه اصلاحات روا شد، با این حال در انتخابات پیش‌رو عهد و پیمان بسته که برای مشارکت حداکثری روی کار آید و در مسیر تحول و اصلاح سیاست‌های وضع موجود قدم بردارد.

اصولگرایان گاهی در روند دولت اصلاح طلبان سنگ‌اندازی می‌کردند

در‌ ادامه جلسه، به مناظره ۴ دقیقه‌ای پرداخته شد؛ درویشی سه‌تلانی در بخش دوم گفت‌وگوی خود، افزود: فضای مناظره امروز، به‌جز در نظر گرفتن نظرات آقای عباسی نماینده دکتر پورمحمدی که مستقل هستند و به جای تخریب به تبیین اهداف نامزد خود، می‌پردازند، یک رقابت ۳ به یک است.

وی ادامه داد: نماینده دکتر جلیلی به مباحثی چون ستاد ستیزی و حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجه پرداختند در حالی که انتظار می‌رفت در خصوص مباحثی چون برنامه دکتر جلیلی در سیاست داخلی، آزادی‌های فردی و سیاست‌های فردی و اجتماعی جوانان نیز صحبت می‌کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: همچنین نماینده دکتر جلیلی عنوان کردند که اصلاح طلبان باید پاسخگوی وضع موجود باشند درست است که بیشترین دولت‌ها بر دست اصلاح طلبان مدیریت شده است اما نمی‌توان انکار کرد که در طول تاریخ اصولگرایان در سمت‌ها و مناصب مدیریتی خاصی همیشه بر سر قدرت بوده‌اند و گاهی در روند دولت اصلاح طلبان سنگ‌اندازی می‌کردند.

تخریب‌ها نتیجه‌ای جز تضعیف سیاست مردم سالاری ندارد

وی ادامه داد: در طی این ۴۵ سال اگر مردم انتخاب کردند که دولت اصلاح طلبان روی کار بیایند، اصولگرایان پست‌هایی را تسخیر کرده بودند که رأی و نظر مردم برای آن‌ها سرنوشت ساز نبود.

نماینده ستاد دکتر پزشکیان خاطرنشان کرد: نامزدهایی که توسط شورای نگهبان به صورت قانونی مورد تایید صلاحیت قرار گرفته‌اند هر یک از شایستگی خاصی برخوردار هستند و این حجم از تخریب‌ها نتیجه‌ای جز تضعیف سیاست مردم سالاری ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه این روزها شاهد آنیم که برخی از نامزدهای انتخاباتی و یا نمایندگان آن‌ها به تقلید از دکتر پزشکیان، در صحبت‌های خود از نهج‌البلاغه و آیات شریف قرآن کریم تفسیر به رأی می‌کنند.

این فعال شورای راهبردی و سیاست‌گذاری اصلاحات در استان قزوین بیان کرد: نماینده دکتر قالیباف در صحبت‌های خود، بیان کرد اگر انتخاب شایسته‌ای نداشته باشیم، عید غدیر به واقعه عاشورا تبدیل خواهد شد که این مثال نیز تفسیر به رأی و توهین به نظر شورای نگهبان است.

پزشکیان سعی دارد دولت سوم خاتمی باشد

وی ادامه داد: اصلاح طلبان همیشه به دنبال یک فضای رقابتی و مسالمت آمیز بودند و حالا که این فضا به وجود آمده از هیچ تلاشی برای پیروزی خود دریغ نمی‌کنند.

درویشی خاطرنشان کرد: موضع دکتر پزشکیان کاملاً روشن است و ایشان صراحتاً در شبکه ملی اعلام کردند که دولت سوم آقای روحانی نیستند بلکه تلاش دارند دولت سوم آقای خاتمی باشند و چنانچه کسانی که از عملکرد دولت آقای خاتمی رضایت داشتند، می‌توانند دکتر پزشکیان را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: مقام و شخصیت شهید آیت الله رئیسی، بسیار دارای اهمیت است و در مقام انسانیت متاسف شدیم که رئیس جمهور کشورمان به دلیل زیرساخت‌های معیوبی که در کشور وجود دارد به رحمت خداوند رفتند؛ اما از نظر سیاسی، معتقدیم که ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد چرا که در سه سال اخیر سفره‌های مردم بسیار کوچکتر از قبل شده است.

مردم تصمیم گیرنده انتخاب فرد اصلح هستند

در ادامه این جلسه سایر نامزدهای انتخاباتی به بیان برخی مسائل به نمایندگی از ستاد انتخاباتی کاندیداهای مورد نظر خود در استان قزوین پرداختند.

قاسم اللهیاری، نماینده ستاد دکتر جلیلی در این نشست گفت: در پاسخ به اینکه سخنگوی ستاد دکتر پزشکیان در استان قزوین می‌گوید، اصلاح طلبان مدافعان وضع موجود نیستند، باید گفت که اگر به تاریخ انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی نگاه کنیم، خواهیم دید که تنها کمتر از ۳ دوره شرایط حکمرانی دولت‌ها به دست اصلاحات نبوده است و نمی‌توان گفت که اصلاح طلبان مدافع وضع موجود نیستند بلکه معتقدیم اصلاح طلبان مسبب وضع موجود هستند و باید پاسخگوی وضع موجود باشند.

حسین غیاثوند نماینده ستاد دکتر قالیباف در استان قزوین نیز در این جلسه به این موضوع اشاره کرد: عید غدیر تلنگری برای امت اسلامی است که به هوش باشند و آنچه بزرگان دین می‌گویند پیام غدیر این است که باید مسئولیت را به دست اهلش سپرد در غیر این صورت پیام غدیر منجر به واقعه عاشورا خواهد شد.

اما هادی عباسی نماینده دکتر محمدپور در استان قزوین بیان کرد: اعتماد به مردم موضوع مهمی است که باید از سوی کاندیداها و نمایندگان آن‌ها مورد توجه قرار گیرد این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه شخصی اصلح برای کرسی ریاست جمهوری است و توصیه می‌شود، رقابت انتخاباتی در فضای بهتری ادامه پیدا کند.

در ادامه جواد حبیبی، نماینده دکتر قاضی‌زاده هاشمی اذعان کرد: در بحث حمایت از حقوق زنان سئوالی از نماینده دکتر پزشکیان مبنی بر این دارم که چرا اصلاح طلبان که اینقدر این روزها حامی حقوق زنان هستند در قتل مرحوم میترا استاد همسر سابق شهردار دولت اصلاحات چه موضعی گرفتند؟ بنده اعتقاد دارم اصلاح طلبان یک ماسکی از شعار آزادی بر چهره دارند و اگر بر مسند قدرت بنشینند، از تمام دیکتاتورها دیکتاتورتر می‌شوند!

گفتنی است که در این نشست که قالب حضار از طیف اصولگرایان بودند و برخی از فعالان دانشجویی از عدم حضور نماینده دکتر زاکانی در این مناظره گله کردند و اذعان داشتند که عدم حضور نماینده زاکانی در این نشست نشان از بی‌اهمیت شمردن، فضای دانشگاه‌ها و آموزش عالی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز