خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری متصل می شود

۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری متصل می شود
کد خبر : ۱۴۹۹۷۳۱

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در بازدید از خبرگزاری ایلنا در شهرکرد از اتصال ۴۳ شهر استان به بستر فیبر نوری خبرداد.

بهنام امانی با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت بر برنامه‌های حوزه ICT از وظایف مهم وزارت ارتباطات است که در خصوص توسعه خدمات ارتباطی در سطح شهر‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

وی در خصوص طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب کارها افزود: در استان جهت توسعه فیبر نوری به ۴۳ شهر استان قراردادی با دو شرکت آسیاتک و مخابرات منعقد شد که به شرکت آسیاتک ۱۴ شهر و شرکت مخابرات ۱۳ شهر ابلاغ شد.

امانی با اشاره به اینکه برای مابقی شهرها در حال برنامه ریزی و ابلاغ قرارداد به اپراتور ها هستیم ادامه داد: در حال حاضر توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها در ۲ شهر سفیددشت و آلونی به طور کامل اجرا شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: شهر سفید دشت به صورت پایلوت به عنوان اولین شهر استان به فیبر نوری مجهز شد و در عید غدیر به بهره برداری رسید و در ماه آینده شهر آلونی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرکرد به طول۱۵۰ کیلومتر است که حفاری و زیر سازی بستر فیبر نوری در محله منظریه شهرکرد به طول ۱۶ کیلومتر آغاز و تلاش می‌شود تا پایان مرداد ماه حفاری شهر شهرکرد به پایان برسد.

امانی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ شهر در برنامه شرکت آسیاتک قرار دارد که حفاری این۴ شهر از ماه آینده آغاز می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در خصوص توسعه فیبر نوری روستایی یادآور شد: در استان یک هزار و ۲۹۳ کیلومتر فیبرنوری در۲ فاز به شرکت مخابرات ابلاغ شده که در حال اجرا است.

بهنام امانی ادامه داد: در فاز اول ۴۰۸ کیلومتر و در فاز دوم ۸۸۵ کیلومتر  به شرکت مخابرات ابلاغ شده است که شرکت مخابرات در فاز اول ۳۵۵ کیلومتر و در فاز دوم ۴۷ کیلومتر اجرا کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای فیبر نوری روستایی در مسیر چلگرد-خوی و سرآقا سید برنامه‌ریزی های لازم انجام شده و پیمانکار مربوطه مشغول به کار است و به علت صعب العبور بودن این منطقه پیش بینی می‌شود تا هفته دولت این طرح به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایلنا با اجرای بستر فیبر نوری در  استان چهارمحال و بختیاری سرعت اینترنت به بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز