خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد:

رایگان شدن درمان 47 درصد مردم در 3 سال گذشته

رایگان شدن درمان 47 درصد مردم در 3 سال گذشته
کد خبر : ۱۴۹۶۸۵۴

۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی با تکنولوژی بالا در کشور توزیع شده است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در بازه زمانی 3 سال گذشته 47 درصد درمان مردم رایگان شده است، گفت: از مهمترین اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در این بازه زمانی می‌توان به رایگان شدن درمان برای حدود 8 میلیون کودک زیر 7 سال اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید کریمی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان مرکزی، افزود: رایگان شدن فرایندهای درمانی 33 میلیون روستایی، افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی و همچنین افراد 3 دهک اول، از دیگر اقدامات انجام شده درمانی در 3 سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی 3 سال اخیر 2000 کودک برای کاشت حلزون شنوایی متقاضی بودند که به صورت رایگان تحت عمل جراحی قرار گرفتند. این در حالی است که عمل جراحی هر کدام از این کودکان حدود 300 میلیون ریال هزینه نیاز داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: پیش از این 16 بیماری تحت پوشش حمایت‌های بیماری‌های صعب‌العلاج بود، اما اکنون این تعداد به 107 بیماری ارتقاء یافته است. در سال جاری 1200 میلیارد ریال برای درمان بیماران صعب‌العلاج هزینه شده است.

کریمی تصریح کرد: در بازه زمانی 3 سال اخیر 380 دستگاه تجهیزات پزشکی با تکنولوژی بالا در کشور توزیع شده و 3000 تخت ویژه نیز به بهره‌برداری رسیده است. همچنین در این بازه زمانی با اقدامات صورت گرفته، تعداد تخت‌های ICU نوزدان 2 برابر شده و اکنون به 1050 تخت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی 3 سال گذشته 6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند، بیان داشت: رایگان شدن فرایند‌های بیمه‌ای این افراد، درمان سریع و بدون هزینه را برای آنها به همراه داشته است. این موضوع از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه درمان بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: در بازه زمانی 3 سال گذشته 17 هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. از این تعداد 900 تخت به تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی افزوده شده است.

کریمی ابراز داشت: امروز در استان مرکزی 48 پروژه بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری رسید و حدود 99 هزار و 707 مترمربع به سرانه درمانی این استان اضافه شد. ارزش پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در استان مرکزی بیش از 75 هزار میلیارد برآورد شده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز