خبرگزاری کار ایران

یک مسئول دولتی خبر داد:

سهم ۱۱ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی

سهم ۱۱ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی
کد خبر : ۱۵۳۶۴۴۲

معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور خبر داد: سهم صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی ۱۱ درصد است.

به گزارش ایلنا، نادر اسدزاده، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: صنعت دامپروری، موتور محرک اقتصاد ایران است و سهمی ۱۱ درصدی در تولید ناخالص ملی دارد.

وی با اشاره به نقش حیاتی دامپروری در اقتصاد ایران، افزود: سهم ۱۱ درصدی دامپروری در تولید ناخالص ملی، آن را به یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشاورزی کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: دامپروری نه تنها در تولید ناخالص ملی، بلکه در ایجاد ارزش افزوده بخش کشاورزی نیز سهم قابل توجهی دارد. البته دستاوردهای چشمگیر محققان علوم دامی در ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید نقشی اساسی در این زمینه داشته است.

اسدزاده ادامه داد: این محققان با بررسی و معرفی فناوری امکان استفاده از پسماندهای کشاورزی همچون تفاله میوه‌ها، سبزیجات، غلات و پسماندهای نیشکر به عنوان خوراک دام، گامی بزرگ در راستای کاهش هزینه‌ها و حفظ محیط زیست برداشته‌اند. این موارد نشان از توانایی بالای محققان ایرانی در حل چالش‌های موجود در صنعت دامپروری و حرکت به سوی تولید پایدار و اقتصادی دارد.

معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، با تأکید بر اهمیت دانش‌بنیان شدن دامپروری، بر لزوم سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه در این بخش تأکید کرد.

وی همچنین به نقش دامپروری در ایجاد اشتغال و توسعه روستایی اشاره کرد و آن را یکی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی پایدار دانست.

اسدزاده در پایان، تأکید کرد: با توجه به اهمیت بالای دامپروری در اقتصاد کشور، حمایت از تحقیقات و توسعه در این بخش، می‌تواند به بهبود امنیت غذایی، افزایش صادرات محصولات دامی و توسعه پایدار روستایی کمک بسیاری کند

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز