خبرگزاری کار ایران

محجوب:

ایران همواره کانون قیام علیه بنی‌امیه بوده است/ در فرانسه با اعتراضات کارگری که مسلمانان در میان آنها باشند، تندترین برخوردها می‌شود

ایران همواره کانون قیام علیه بنی‌امیه بوده است/ در فرانسه با اعتراضات کارگری که مسلمانان در میان آنها باشند، تندترین برخوردها می‌شود
کد خبر : ۹۶۸۲۲۲

دبیرکل خانه کارگر گفت: در فرانسه کسانی به پیامبر اسلام(ص) توهین کرده‌اند که در ضدیت با مهاجران مسلمان معروف هستند. همین‌ها با اعتراضات کارگران فرانسه که مسلمانان هم در میان آنها هستند، تندترین برخوردهای رسانه‌ای و نژادی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) و محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن و حضرت محمد(ص) با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که در مورد زمان شهادت این امام(ع) شده است، گفت: «امروز 25 محرم، یکی از زمان‌هایی است که تاریخ‌نگاران از آن به عنوان شهادت امام سجاد(ع) یاد کرده‌اند؛ اما از 22 تا 25 محرم را به عنوان زمان شهادت امام سجاد(ع) معرفی کرده‌اند.»

وی افزود: «در مورد زمان ولادت ایشان هم 4 تاریخ عنوان شده است. در مورد نام مادرشان هم گمانه‌زنی شده است. برخی مانند شیخ صدوق و شیخ مفید که همه از بزرگان شیعه هستند، اعتقاد دارند که نام مادر ایشان «شهربانو»، دختر یزدگرد سوم است. البته منابع ناچیزی در مورد امام سجاد(ع) وجود دارد؛ حتی القاب مختلفی به ایشان منتسب شده‌اند، که قابل تایید نیستند.»

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه تنها روایتی در مورد امام سجاد(ع) که بر سر آن اختلاف نظر وجود ندارد به شهادت ایشان برمی‌گردد، گفت: «تاریخ‌دانان اتفاق نظر دارند که اما در دوره ولیدبن عبدالملک به شهادت رسیده است. این خلیفه اموی به بی‌رحمی معروف است و سردارش حجاج کسی بود که مکه را ویران کرد. ولیدبن عبدالملک به سرکوب‌گری معروف بود و از او با بدنامی یاد می‌کنند؛ بنابراین جایگاهش در ستیز با شیعه از معاویه و یزید کمتر نیست.»

محجوب افزود: «حجاج کسی است که تا مرز چین برای سرکوب رفته بود و در بی‌رحمی چیزی کم نگذاشت. همین ظلم‌ها و ظلمی که توسط بنی‌امیه به امام حسین(ع) و خاندان ایشان روا داشته شد، زمینه قیام علیه بنی‌امیه را فراهم کرد. ایرانی‌ها در این قیام پیشرو بودند و بیشتر قیام‌ها را سامان دادند که نتیجه آن فروپاشی بنی‌امیه و روی کار آمدن بنی‌عباس بود. ایران کانون قیام علیه بنی‌امیه بود. می‌توان گفت که بنی‌امیه قربانی خون حسین(ع) شد.»

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: «امام سجاد(ع) حاصل وصلت فرزندان امام حسین(ع) و امام حسن(ع) بودند و بنی‌امیه به همین خاطر کینه عمیقی از خاندان ایشان داشت. آنها امام(ع) را با غل و زنجیر به مدینه بردند؛ اما همین وضعیت هم موجب نشد، که مردم مدینه از ایشان استقبال نکنند. به هر شکل، برخورد بنی‌امیه چیزی از اعتبار امام(ع) کم نکرد.» 

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اشتیاقی که برای انتقام‌گیری از بنی‌امیه، پس از شهادت امام حسین(ع) راه افتاده بود، گفت:«امام سجاد(ع) فرموده بودند که هرکس در این مسیر قدم بردارد دعا می‌کنم؛ اما شخصا هیچ یک از افرادی که برای قیام بلند شده بودند را تایید نکردند؛ حتی مختار را هم تایید نکردند.» 

وی در ادامه با اشاره به سابقه «علی دشتی» نویسنده و نماینده مجلس شورای ملی با پیامبر(ص)، گفت: «دشتی پیش از انقلاب در مجلس شورای ملی و سنا حضور داشت و به ضدیت با پیامبر(ص) معروف بود. او را فردی وابسته به انگلیس می‌دانستند. زمانی که دشتی در مجلس دوم حضور داشت، شهید آیت‌الله مدرس تلاش کردند که وابستگی او به انگلیس را افشا کنند. با اینکه شماره زیادی از نمایندگان مجلس شورای ملی وابسته به انگلیس بودند، مستندات شهید مدرس در تایید وابستگی وی، جای تردید باقی نمی‌گذاشت. در نتیجه او را اخراج کردند.»

وی افزود: «دشتی کسی بود که بعدها کتاب 23 سال را نوشت و به پیامبر(ص) توهین کرد. «سلمان رشدی» هم همین مسیر را در پیش گرفت که بعد مشخص شد، 800 یا 850 هزار پوند از یک موسسه یهودی برای اهانت به پیامبر(ص) پول گرفته است. در فرانسه کسانی به پیامبر اسلام(ص) توهین کرده‌اند که در ضدیت با مهاجران مسلمان معروف هستند. همین‌ها با اعتراضات کارگران فرانسه که مسلمانان هم در میان آنها هستند، تندترین برخوردهای رسانه‌ای و نژادی را دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز