خبرگزاری کار ایران

یافته‌های مرکز آمار نشان می‌دهد؛

مشاغل مزد و حقوق‌بگیری تامین‌کننده تنها ۳۲ درصد درآمد خانوار‌هاست/ سهم بالای درآمد‌های متفرقه در تامین هزینه‌های خانوار‌ها

مشاغل مزد و حقوق‌بگیری تامین‌کننده تنها ۳۲ درصد درآمد خانوار‌هاست/ سهم بالای درآمد‌های متفرقه در تامین هزینه‌های خانوار‌ها
کد خبر : ۹۳۰۴۷۶

بر اساس گزارشی که مرکز آمار درباره هزینه و درآمد خانوار‌های شهری و روستایی در سال ۹۸ منتشر کرده، مشاغل مزد و حقوق‌بگیری تنها ۳۲.۵درصد از درآمد خانواده‌های شهری ایرانی را تامین می‌کند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، چکیده نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار شهری و روستایی سال ۹۸ از طرف مرکز آمار ایران منتشر شد.

این گزارش حاوی نکات قابل توجهی است و داده‌های آن نشان می‌دهد میانگین درآمد خانوار‌های شهری در ایران در سال ۹۸ بیش از هزینه‌های آنها افزایش یافته است.

آنطور که یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد: متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری ۴۷۴۳۷۹ هزار ریال بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ۲۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار شهری ۱۱۷۵۲۹ هزار ریال با سهم ٢٤.٨ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۳۵۶۸۵۰ هزار ریال با سهم ٧٥.٢ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه‌‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۲درصد مربوط به هزینه‌ گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۸ درصد مربوط به هزینه مسکن، سوخت و روشنایی بوده است.

 متوسط درآمد اظهار شده‌ سالانه‌ یک خانوار شهری ۵۴۱۰۰۷ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل، ۲۴.۴ درصد افزایش داشته است. بر این اساس در سال ١٣٩٨ رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری بیشتر از رشد متوسط هزینه کل سالانه است. منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می‌دهد که ٣٢.٥ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ١٦.١ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ٥١.٤ درصد از محل درامدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار روستایی۲۶۱۰۰۶هزار ریال بوده است که  نسبت به سال قبل ٢١,٧ درصد افزایش نشان می‌دهد. از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار روستایی۱۰۲۶۶۴هزار ریال با سهم ٣٩.٣ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۱۵۸۳۴۲ هزار ریال با سهم ٦٠.٧ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم مربوط به هزینه‌ آرد، رشته، غلات، نان و فرآوردهای آن و گوشت هر کدام ۲۲درصد و در بین هزینه‌های غیرخوراکی، بیشترین سهم با ۳۰درصد مربوط به مسکن، سوخت و روشنایی بوده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار متوسط درآمد اظهار شده سالانه‌ یک خانوار روستایی ۲۹۷۰۲۲هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۲۷.۴درصد افزایش داشته است. منابع تامین درامد خانوارهای روستایی نشان می‌دهد که ۳۰.۷درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ٣٣.٥ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ٣٥.٨ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز