خبرگزاری کار ایران

جزئیات بیشتر درباره سرمایه بیمه عمر و حادثه بازنشستگان کشوری

جزئیات بیشتر درباره سرمایه بیمه عمر و حادثه بازنشستگان کشوری
کد خبر : ۹۳۰۱۵۵

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سرمایه بیمه عمر (فوت) برای شاغلان و بازنشستگان کشوری در سال 99 مبلغ 7 میلیون و 911 هزار و 310 تومان و برای قطع یا از کارافتادگی کامل و دائم اعضای بدن نیز همین مبلغ از سوی دولت تعیین و ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «محمود مرتضایی فرد» با بیان اینکه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید در این زمینه در سایت صندوق بازنشستگی (لینک دستگاه‌های اجرایی) به نشانی cspf.ir بارگذاری و قابل دسترس شده است، اظهار داشت: نرخ حق بیمه (عادی) ماهانه در سال 99 برای شاغل 23 هزار و 734 ریال، بازنشسته 21 هزار و 234 ریال، سهم دستگاه 23 هزار و 734 ریال و سهم صندوق بازنشستگی نیز دو هزار و 500 ریال است که برای بازنشستگان مشترک این صندوق پرداخت می‌شود و در مورد مشترکین سایر صندوق‌ها نیز توسط صندوق بازنشستگی متبوع مستخدم بازنشسته پرداخت می‌شود.

مرتضایی فرد تصریح کرد: سیستم سامانه بیمه عمر و حادثه در سایت صندوق بازنشستگی، هوشمند بوده و در صورت وارد نمودن اطلاعات لازم، حق بیمه طبق نرخ مقرر جدید محاسبه و تعیین می‌شود. همچنین تمامی فرم‌ها و فرمت ارائه اطلاعات لیست الکترونیکی و روش تهیه و ارسال لیست الکترونیکی در سامانه بیمه عمر و حادثه در سایت صندوق موجود است.

وی تاریخ شروع این قرارداد را اول فروردین 99 و تاریخ خاتمه آن را پایان اسفند 99 عنوان کرد و افزود: از اول مهر 99، سامانه بیمه عمر و حادثه برای انعقاد قرارداد به استثناء قرارداد الحاقی (کاهش و افزایش) غیرفعال شده و به هیچ عنوان قرارداد اولیه منعقد نمی‌شود.

مرتضایی فرد تاکید کرد: دستگاه‌ها باید با درج کد شناسه مربوطه به سامانه موجود در سایت صندوق وارد شده و تعداد بیمهشدگان خود شامل شاغل، بازنشسته و مدت بیمه را اعلام کنند. با توجه به هوشمندی سامانه پس از مشخص شدن مجموع حق بیمه ماهانه و سالانه، مبلغ آن صرفاً از طریق شعب بانک صادرات ایران نهایتاً تا تاریخ 31 شهریور 99 به شماره حساب ۰۱۰۰۰۵۵۵۵۵۰۰۲ واریز شود.

وی درباره پرداخت غرامت بیمه عمر نیز گفت: مشمولین یا وراث آنان می توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی مربوطه و ارائه مدارک مورد نیاز درخواست استفاده از غرامت بیمه عمر را اعلام کنند. پس از آن دستگاه اجرایی مربوطه باید مدارک مورد نیاز را به صندوق ارسال و پیگیری کند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز