به جای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریها از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی استفاده کنید
معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: باتوجه به شیوع کرونا، به بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه میکنیم که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی، به صورت غیرحضوری کار خود را پیگیری کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «مهرداد قریب» اظهار داشت: مهمترین خدمتی که بیمهشدگان برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه میکنند، مربوط به دفترچههای درمانی است.
وی افزود: توصیه ما به افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، این است که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای سازمان تأمین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی https://eservices.tamin.ir/ درخواست خود را ثبت کنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه؛ تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.
قریب ادامه داد: ثبت و پیگیری درخواستهای برخورداری از تعهدات کوتاهمدت سازمان تأمین اجتماعی از دیگر موضوعات مراجعه بیمهشدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی برشمرد و گفت: درحال حاضر بسیاری از خدمات کوتاهمدت از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.
معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی دریافت لیست و حق بیمه را نیز مهمترین موضوع مربوط به کارفرمایان برشمرد و گفت: درحال حاضر نیز حدود 98 درصد از لیست و حق بیمه کارگاههای تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام میشود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی نیست.
قریب در پایان افزود: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای سازمان تأمین اجتماعی است و باتوجه به شیوع ویروس کرونا به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه میکنیم حتیالامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.