خبرگزاری کار ایران

واحدهای تولیدی چه میزان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند؟

واحدهای تولیدی چه میزان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند؟
کد خبر : ۸۶۸۳۶۸

میزان تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی از سیستم بانکی اعلام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان شهرک‌های صنعتی، بر اساس داده‌های اعلام ‌شده، از ابتدای سال تا پایان آذر در مجموع ۲۶۵ هزار و ۵۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به منظور تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه ‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است. متولیان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال ‌جاری پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید را درنظر گرفته‌اند.

رصد داده‌های اعلام شده، نشان می‌دهد در مدت زمان مورد بررسی، بالاترین تسهیلات پرداختی به لحاظ تعداد به استان‌های مازندران، آذربایجان‌ شرقی، تهران، مرکزی و خراسان‌ جنوبی اختصاص داشته است. داده‌های اعلام شده همچنین نشان ‌دهنده آن است که بالاترین رقم پرداختی از مجموع ۲۶۵ هزار و ۵۳۰ هزار میلیارد ریال به استان‌های تهران، البرز، آذربایجان ‌شرقی، اصفهان و مرکزی اختصاص یافته است.

علاوه بر طرح رونق تولید برای سال ‌جاری، اعطای تسهیلات با هدف تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸) نیز در دستور کار متولیان و سیاستگذاران صنعت کشور قرار گرفته است، این طرح برای اولین ‌بار در سال ‌جاری به مرحله اجرا گذاشته شد.

مطابق جزئیات این طرح، برای ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن از طریق منابع بانکی و ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز از طریق منابع صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.

البته در این طرح هزار میلیارد ‌تومان هم برای یارانه سود تسهیلات از سوی سیاستگذار منظور شده است. در این برنامه همچنین با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی در صورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار به ۱۴ درصد و برای مناطق کم‌ ‌برخوردار به ۱۲ درصد کاهش می‌‌یابد.

بر اساس داده‌های اعلام ‌شده، از مجموع تسهیلات پیش‌بینی شده برای این بخش نیز از ابتدای اسفند ۱۳۹۷ تا پایان آذر ۱۳۹۸ در مجموع ۱۵ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که با این شرایط می‌توان گفت سهم اندکی از تسهیلات درنظر گرفته برای این بخش به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز