خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب‌دیدگان سیل در وزارت کار/ خدمات به مناطق سیل زده تا عادی شدن شرایط زندگی مردم ادامه دارد

فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب‌دیدگان سیل در وزارت کار/ خدمات به مناطق سیل زده تا عادی شدن شرایط زندگی مردم ادامه دارد
کد خبر : ۷۴۶۸۷۱

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در پی حوادث ناشی از سیل بهار امسال، شاهد یکپارچگی تک تک هموطنان و تبلور ارزش‌های اجتماعی فوق‌العاده مردم بودیم.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری امروز (شنبه، هفده فروردین) ضمن لغو دیدارهای نوروزی در نشست‌های جداگانه با معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در "ستاد حمایت از آسیب‌دیدگان سیل"، ابعاد مختلف، جزئیات و چگونگی ادامه روند خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل را بررسی کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: همدلی، صفا، صمیمیت و یکپارچگی ملت، موضوعاتی إنکار ناپذیر است اما متاسفانه عده‌ای آگاهانه یا نا آگاهانه همسو با سیاست‌های دشمنان خارجی تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند و این امر خیانت است و باید همگان تلاش کنند وحدت و یکپارچگی مردم که به لطف خداوند و کوری چشم دشمنان برقرار شده است، تقویت شود.

شریعتمداری با اشاره به فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب‌دیدگان سیل  در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات هموطنان دریغ نخواهند کرد و خدمات ما به مناطق سیل‌زده تا روز آخر عادی شدن شرایط کار و زندگی مردم تداوم خواهد داشت.

وی افزود: جوامع تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان‌های خدمت‌رسان تابعه این وزارتخانه بایستی از خدمات این دستگاه‌ها برخوردار باشند. بازنشستگان تأمین اجتاعی باید این سازمان را در شرایط سخت پشتیبان خود بدانند و تأمین اجتماعی باید مسائل آنان را پیگیری کند.

شریعتمداری ادامه داد: دستگاه‌های تابعه آسیب‌دیدگان را همچون اعضای خانواده خود بدانند و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی استفاده کنند. هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و به ویژه از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز برای امدادرسانی و رفع مشکلات آسیب‌دیدگان استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تداوم اقدامات و خدمات این وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه در مناطق سیل زده، گفت: بعد از مرحله امدادرسانی که در حال حاضر با جدیت در حال انجام است، برای ساماندهی زندگی مردم این مناطق نیز وظایف و تعهداتی برعهده خواهیم داشت که برقراری بیمه بیکاری برای افراد شاغل و تحت پوشش تأمین اجتماعی از مهمترین  این مسائل است. در زمینه مشاغل غیررسمی و فاقد بیمه نیز بایستی از منابع دولتی برای حمایت از افراد استفاده شود.

شریعتمداری گفت: در مرحله بعد از آن نیز برای شروع دوباره کارها و احیای واحدهای تولیدی بایستی برنامه‌ریزی کنیم و در کنار تولید کنندگان و کارگران باشیم تا رونق اقتصادی و زندگی عادی در این مناطق بار دیگر از سرگرفته شود و این موضوع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده است، اهمیت مضاعف دارد و بایستی برای رونق زندگی مردم در مناطق سیل‌زده تلاش مضاعف داشته باشیم.

کمک به سیل‌زدگان باید منشاء وحدت  ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمک به سیل‌زدگان  باید منشاء وحدت ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد.

 شریعتمداری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای وقوع سیل خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده را آغاز کرده و در این مناطق به صورت مستمر و بدون هیچ گونه تشریفاتی حضور داشته و هرگز از موضوع سیل غافل نبوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جامعه آسیب دیده درشرایط فعلی نیاز به بازسازی روحی دارد.

شریعتمداری تاکید کرد: گاهی برخی از کارها وجه سیاسی پیدا می‌کند و متاسفانه سیل‌بازی یا سیاسی‌کاری تبدیل به بخشی از برنامه‌ها می‌شود لذا این نقیصه باید رفع شود بنابراین همه مسوولان موظفند وجه سیاسی اقدامات را کاهش دهند و سیاسی‌کاری را با سیل‌بازی آمیخته نکنند و بتوانند کار جدی برای کمک به آسیب‌دیدگان انجام دهند.

وی معتقد است: سیاسی دیدن سیل خیانت به کشور است و مناطق سیل زده نباید آوردگاه جناح های سیاسی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کمک به سیل‌زدگان باید منشاء وحدت و یکپارچگی ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد، در ادامه بر ضرورت یکپارچگی ملی در شرایط کنونی تاکید و اظهارکرد: برای کمک به هموطنان سیل زده به وحدت ملی نیاز داریم و همه دستگاه‌ها باید با هماهنگی ستاد بحران کمک و حمایت های خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پس از سیل سهمگین شاهد مهربانی ایرانیان بودیم، ادامه داد: خوشبختانه وحدت خوبی میان دستگاه‌ها وجود دارد و همگی همکاری خوبی با ستاد مرکزی بحران دارند و در کنار هم کار می‌کنند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیل کارت همه مددجویان بهزیستی تا ۳ برابر شارژ شد و اقدامات اولیه انجام شد؛ تسهیل در پرداخت وام‌ قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی نیز در این مدت انجام شد و با اولویت معلولین، مددجویان و بازنشستگان کمک به امور تخصیص به ساخت و ساز انجام شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز