خبرگزاری کار ایران

گزارش دستاوردهای فناوری اطلاعات مورد تقدیر اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی قرار گرفت

گزارش دستاوردهای فناوری اطلاعات مورد تقدیر اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی قرار گرفت
کد خبر : ۶۷۵۶۲۷

در گزارشی تفصیلی مبنی بر دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در چهار طرح برگزیده که مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، به دنبال اجلاس منطقه‌ای تامین اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (۲۰۱۸) اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی (ایسا)، «علی معیری» مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های تامین اجتماعی با اشاره به موفقیت اخذ شده در دریافت تقدیرنامه ۴ طرح برگزیده این سازمان به اداره کل روابط عمومی، گفت: فناوری اطلاعات به موازات سایر معاونت‌های کسب و کار به عنوان عامل توانمندساز در ابعاد مختلف اقتصادی، بیمه ای، درمانی و اجتماعی محسوب می‌شود و با توجه به ظرفیت‌ها و رشد روز افزون فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی در ارائه سرویس و خدمات به ذی‌نفعان، با رویکرد الکترونیکی، موبایل محور و هوشمند صورت پذیرفته است

در گزارشی تفصیلی مبنی بر دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در چهار طرح برگزیده که مورد تقدیر قرار گرفتند، طرح ارائه سرویس های تامین اجتماعی مبتنی بر موبایل، به منظور ارائه سرویس یکپارچه و امن از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تلفن همراه استفاده شده و با ایجاد زیرساخت موبایل محور، سرویس‌های بیمه‌ای، درمانی و مالی با روشها و تکنولوژی‌هایی همچون NFC، USSD، MSS، Mobile Appو Mobile ID قابل ارائه است.

در این طرح به تجربیات سازمان تامین اجتماعی در رابطه با ارائه سرویس‌های درمانی در شرایط آفلاین، باشگاه مشتریان و خدمات شهروندی، پرداخت مبتنی بر موبایل، درج امضاء دیجیتال مبتنی بر موبایل و راه‌اندازی شبکه تلفن همراه سازمانی (MVPN) به مخاطبین ازجمله؛ بیمه شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان، بیماران و کارکنان پرداخته شده است.

همچنین از مزایای اجرای این طرح می‌توان به ارائه سرویس در شرایط آفلاین، ارتقای سطح امنیت، سهولت در فرآیند پرداخت، حفظ محرمانگی اطلاعات درمانی و سلامت افراد، افزایش دسترس پذیری کارکنان اشاره نمود.

در طرح سرویس‌های الکترونیک بیمه ای نیز به دریافت غیرحضوری درخواست‌های مخاطبین ازجمله؛ درخواست غیرحضوری صدور و تجدید و تحویل دفترچه، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی، دریافت غیرحضوری لیست حق بیمه کارفرمایان با هدف کاهش و در برخی موارد حذف مراجعه غیرحضوری مخاطبین به شعب در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایتمندی مخاطبان، افزایش سرعت اجرای فرآیندها، کاهش منابع انسانی، کاهش مدت زمان پاسخگوئی، پیامدهای مطلوب زیست محیطی و تحقق اهداف دولت الکترونیک، با همکاری همه‌جانبه واحدهای مرتبط سازمانی پرداخته شده است و هم اکنون سرویس‌های مذکور در سازمان تامین اجتماعی پیاده‌سازی و عملیاتی شده است.

در طرح پذیرش و نوبت دهی الکترونیکی بیماران، همزمان، امکان دریافت نوبت ویزیت پزشکان از طریق تلفن، اینترنت، نرم افزار موبایل و کد دستوری USSD از مرکز درمانی ملکی با قابلیت انتخاب پزشک، تاریخ و زمان مورد نظر درخواستی برای بیماران نیز، فراهم شده است.

همانطور که در سنوات گذشته مطرح شده است طرح حذف دفترچه و جایگزینی نسخه الکترونیک به عنوان یکی از طرح‌های برتر سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۵ در مراکز ملکی این سازمان بطور کامل اجرا و عملیاتی شد و تاکنون با همت همکاران واحدهای صف، نزدیک به ۱۰۴ میلیون نسخه الکترونیکی در این مراکز ثبت شده است. در فاز دوم این طرح نیز، مراکز طرف قرارداد هدفگذاری و تاکنون ۱۰ استان به این طرح پیوسته‌اند.

طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، این پروژه تا پایان سال ۹۷،  به تمامی استانها، تعمیم داده خواهد شد.

اخذ این موفقیت، افتخاری برای خانواده تامین اجتماعی است و با همکاری تمامی اعضای این خانواده بزرگ و تلاش‌های حوزه فناوری اطلاعات به هم افزایی در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر می‌توان دست یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز