خبرگزاری کار ایران

مخالفت انجمن صنفی کارگران استان تهران با ادغام تامین اجتماعی

مخالفت انجمن صنفی کارگران استان تهران با ادغام تامین اجتماعی
کد خبر : ۳۲۱۵۳۶

انجمن صنفی کارگران استان تهران مخالفت خود را با طرح ادغام تامینن اجتماعی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا در همایشی که  پنجشنبه هفته گذشته از سوی کانون انجمن صمفی کارگران ساختمانی استان تهران برای بررسی موضوع مزد سال 95 برگزار شده بود «اژدر مجیدی» دبیر این تشکل صنفی کارگری مخالفت تشکل متبوعش با طرح ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت را اعلام کرد.

وی ادامه داد: بیمه شدگان و کارگران مالک قطعی سازمان بیمه تامین اجتماعی هستند با اعلام حمایت از استقلال سازمان بیمه تامین اجتماعی، ادامه دادند جامعه کارگری کشور تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهد شد که بخش درمان این سازمان با وزارت بهداشت ادغام شود.

این مقام صنفی همچنین با یادآوری اینکه کارگران حدود 50درصد جمعیت فعال کشور را تشکیل می دهند، خواستارتامین معیشت زندگی این قشر زحمتکش از جامعه  شد.

مجیدی بصورت مشخص در مورد بحث دستمزدها گفت: دستمزد 712هزارتومان به هیچ عنوان کفاف زندگی خانواده‌های کارگری را نمی دهد چنانچه از منظر کارشناسی چنانچه درآمد ماهانه یک خانواده 4نفره کمتر از 3میلیون تومان باشد این خانواده در محدوده نزدیک به خط فقر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: با این حال امروز زمزمه های 10 یا 12 درصدی افزایش دستمزدهای سال 95 را می شنویم که این افزایش با انتظارهای حداقلی کارگران از دولت تفاوت جدی دارد.

در ادامه این همایش غلامرضا عباسی، رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در واکنش به طرح ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی، ضمن اعلام حمایت از استقلال این سازمان گفت: کارگران ایران هرگز زیربار این طرح نخواهد رفت.

وی خواستار آن شد تا دولت به جای تصمیم گیری در مورد چگونگی ادغام تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت بدهی‌ یکصد هزار میلیاردی خود به این سازمان را پرداخت کند.

عباسی در ادامه بخش دیگری از سخنان خود، با توضیح اینکه کارگران در منفی خط فقر زندگی می کنند، اضافه کرد این امر باعث شده کارگران جهت تامین حداقل های زندگی خود در دو یا سه شیفت کاری مشغول به کار شوند، که این روش کار کردن باعث می شود ضمن عدم بازدهی مطلوب، سلامت این قشر زحمتکش را نیز به خطر انداخته و موجب ایجاد تبعات براى خانواده آنان نیز شود.

او اعلام کرد کانون عالی در خصوص دستمزد سال 95 کارگران ورود کرده و بدنبال تامین معیشت کارگران هستیم ودر این راستا از دولت نیز تقاضا داریم به وضع زندگی این قشر فهیم و زحمتکش توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز