خبرگزاری کار ایران

گزارش سازمان جهانی کار از پیشرفت‌های آسیا در مدیریتِ دیجیتالیِ بیمه حوادث کار

گزارش سازمان جهانی کار از پیشرفت‌های آسیا در مدیریتِ دیجیتالیِ بیمه حوادث کار
کد خبر : ۱۵۴۹۷۸۸

اداره شرق آسیای سازمان جهانی کار از موفقیت طرح‌های دیجیتالی سازی و برخط سازی خدمات مدیریت بیمه درمان حوادث کار در این منطقه گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، گزارش جدید دبیر منطقه‌ای ILO در شرق آسیا نشان می‌دهد که چگونه پلتفرم‌های دیجیتال، بیمه آسیب‌های شغلی را مدیریت می‌کنند و پوشش میلیون‌ها کارگر غیررسمی و کسب‌وکارهای کوچک را در سراسر آسیا گسترش می‌دهند. 

گزارش جدید سازمان جهانی کار (ILO) بر پتانسیل تحول آفرین ابزارهای دیجیتال در بهبود دسترسی و پوشش بیمه آسیب‌های شغلی (EII) در آسیا به ویژه برای کارگران غیررسمی، صاحبان مشاغل کوچک و افراد خوداشتغال تاکید می‌کند. 

این گزارش با عنوان پیشرفت‌های اخیر در دیجیتالی‌سازی اداره بیمه صدمات شغلی، به بررسی گام‌های اخیر در دیجیتالی‌سازی مدیریت بیمه آسیب‌های شغلی (EII) در اندونزی، مالزی و جمهوری کره جنوبی و فیلیپین می‌پردازد. گزارش یاد شده، دستاوردهای این کشورهای آسیای شرقی را ارائه و پیشنهاداتی را به سایر کشورها برای ابتکارات جدیدتر در مسیر دیجیتالی‌سازی و هوشمندسازی عرضه می‌کند. 

 گزارش نشان می‌دهد که چگونه پلتفرم‌های اینترنتی هوشمند و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، فرآیندهای ثبت‌نام و ادعای خسارت را ساده‌تر و شفاف‌تر کرده‌اند و نرخ‌های پوشش را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشیدند. این امر بویژه در آسیا و اقیانوسیه بسیار مهم است؛ زیرا در این منطقه تنها ۲۵ درصد از کارگران به طور مؤثر تحت پوشش بیمه‌های درمانی اصلی و تکمیلی و حوادث هستند. این درحالی است که میانگین جهانی پوشش کامل بیمه‌ای کارگر در جهان حدود ۴۰ درصد است. 

گزارش بر این نکته تاکید می‌کند که زیرساخت‌های اینترنتی قوی برای دسترسی به خدمات دیجیتالی شده حیاتی است. جمهوری کره جنوبی با زیرساخت‌های پیشرفته و سواد دیجیتالی بالا پیشتاز است و رتبه چهارم را در سطح جهانی در شاخص زیرساخت‌های مخابراتی سازمان ملل دارد. مالزی و اندونزی نیز پیشرفت‌های قابل‌توجهی انجام داده‌اند، اما در مناطق روستایی با چالش‌هایی روبرو هستند که نیاز به افزایش اتصال اینترنتی در این مناطق را برجسته‌تر می‌کند. 

علاوه بر این، ادغام سیستم‌های تامین اجتماعی کره با موسسات درمانی از طریق سیستم تبادل داده‌ی پزشکی، پردازش و راستی آزمایی آنلاین ادعاهای خسارت بیمه‌شدگان در زمینه از کارافتادگی یا حوادث توسط متخصصان معتبر پزشکی را ساده‌تر کرده و الگویی نوین را برای سایر کشورها ایجاد کرده است. این گزارش همچنین خواستار همکاری قوی‌تر بین دولت‌ها، موسسات پزشکی و بخش خصوصی برای بهینه‌سازی یکپارچگی دیجیتال است. 

شین هوچکول، مشاور فنی ارشد برنامه مشارکت سازمان جهانی کار در کره جنوبی که این گزارش را تهیه کرده است، گفت: فناوری‌های دیجیتال این قدرت را دارند که حمایت اجتماعی را به میلیون‌ها کارگری که در حال حاضر محافظت نشده‌اند، به‌ویژه در اقتصاد غیررسمی گسترش دهند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که با زیرساخت‌های مناسب، همکاری و سیستم‌های مناسب برای کاربران عادی، می‌توانیم پوشش بیمه آسیب‌های شغلی را به میزان قابل توجهی گسترش دهیم و سیستم‌های تأمین اجتماعی را برای فراگیرتر و کارآمدتر شدن بهبود دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز