خبرگزاری کار ایران

حمایت «WFTU» از اعتصاب سراسری کارگران آفریقای جنوبی

حمایت «WFTU» از اعتصاب سراسری کارگران آفریقای جنوبی
کد خبر : ۱۵۴۰۷۶۱

WFTU اعلام کرد که در اعتصاب سراسری کارگران آفریقای جنوبی که از روز سه شنبه ۷ اکتبر آغاز شده، از مطالبات بحق آنان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، این تشکل بین المللی در بیانیه‌ای از اعتصاب کارگران آفریقای جنوبی در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور که از هفته اخیر آغاز شده، حمایت کرد. 

در این بیانیه آمده است: در اعتصاب ملی و سراسری کارگران آفریقای جنوبی که از روز سه شنبه ۷ اکتبر آغاز شده و با هدایت کنگره اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی (COSATU) همراه بوده است، از کارگران و مطالبات به حق آنان حمایت می‌کنیم. 

همچنین تاکید شده است: کارگران این کشور در همبستگی و اتحاد تزلزل ناپذیر خود می‌ایستند. آفت آفریقای جنوبی، تداوم استثمار و بی‌عدالتی است که دولت جدید این کشور بر مردم و طبقه کارگر آن بطور ویژه تحمیل می‌کند. 

WFTU اعلام کرده است: ما اعتراض خود را با خواسته‌های اتحادیه «C. O. S. A. T. U» (فدراسیون سازمان‌های اتحادیه‌ای و صنفی آفریقای جنوبی) برای حمایت از حق اعتصاب و حق چانه زنی جمعی، جلوگیری از فساد، کاهش نرخ مالیات از کارگران و کاهش تورم هماهنگ می‌کنیم. 

کارگران آفریقای جنوبی علاوه بر این خواستار توقف اصلاحات قانون کار این کشور توسط دولت دست راستی حاکم بر این کشور شدند. ما از تقاضای اجرای فوری توصیه‌های کمیسیون درمان مجلس آفریقای جنوبی برای گسترش فوری بیمه سلامت ملی حمایت می‌کنیم و خواهان اقدام قاطع علیه فشار بر زنان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر در بازار کار هستیم. 

مبارزه طبقه کارگر آفریقای جنوبی علیه خصوصی سازی، علیه از دست دادن شغل‌ها، تضمین شرایط کار و زندگی مناسب، بخشی از مبارزه جنبش کارگری طبقاتی در سراسر جهان است. 

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری با اطمینان از اینکه شجاعت و قاطعیت کارگران آفریقای جنوبی در دستیابی به خواسته‌های عادلانه‌شان موفق خواهد بود، پیام همبستگی خود را با اعتصاب ملی ۷ اکتبر تا ۱۰ اکتبر ارسال می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز