خبرگزاری کار ایران

کارگران هندی شرکت سامسونگ پس از دوماه اعتصاب پیشنهاد افزایش حقوق را رد کردند

کارگران هندی شرکت سامسونگ پس از دوماه اعتصاب پیشنهاد افزایش حقوق را رد کردند
کد خبر : ۱۵۴۰۷۱۷

کارگران هندی شرکت سامسونگ پیشنهاد افزایش مزد این شرکت را به دلیل آنکه نصف میزان پیشنهادی آنان است، رد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گروهی متشکل از بیش از ۱۰۰۰ کارگر اعتصابی در سامسونگ هندوستان که حدود دوماه است که در اعتصاب هستند، پیشنهاد افزایش مزد ارائه شده توسط این شرکت رد کردند. این در حالی است که اعتراضات در این بخش به مرحله برخورد و سرکوب‌های پلیسی رسیده و در ماه گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران معترض بازداشت شدند. 

این اعتصاب بزرگترین و اثرگذارترین اعتراض کارگری در سال‌های اخیر در هند محسوب می‌شود و بر تلاش نخست وزیر نارندرا مودی برای جذب سرمایه گذاران به منظور راه‌اندازی تولیدات شرکت‌های خارجی در هند سایه افکنده است. 

اعتصاب کنندگان از ۹ سپتامبر، تولید را مختل کرده و در یک چادر موقت نزدیک به کارخانه در نزدیکی شهر چنای در ایالت تامیل هند جمع شده و خواستار افزایش دستمزدها و به رسمیت شناختن اتحادیه کارگری خود و رسمی شدن هستند. 

این کارخانه برای جاه‌طلبی‌های مالی سامسونگ نقشی حیاتی دارد، زیرا تقریباً یک پنجم از فروش ۱۲ میلیارد دلاری سامسونگ کره جنوبی در هند و از طریق کارخانه نیابتی آن در این کشور انجام شده است. 

بر اساس سند تسویه حسابی که خبرنگار رویترز مشاهده کرده است، سامسونگ این هفته پیشنهادی برای ارائه مشوق ماهیانه ۵۰۰۰ روپیه‌ای (۶۰ دلار) تا ماه مارس (اسفند)، به کارگران ارائه کرده است. همچنین مبالغ تشویقی تولید نیز ۲۴ دلار در ماه تعیین شده است. کارگران اما این میزان افزایش که زیر ۸۵ دلار در ماه است و قرار است از زمستان (و نه از حالا) واریز شود را ناچیز دانسته و به اعتصاب ادامه دادند. 

اما گروه کارگری حامی اعتراضات، در اتحادیه کارگری خود (CITU)، این توافق را رد کرده است، زیرا اتحادیه از ابتدای اعتراضات تنها پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی مزد را برای ترمیم دریافتی کارگران در بحران‌های تورمی اخیر داده بوده است. 

این میزان افزایش به منزله افزایش ۱۶۰ دلاری مزد کارگران (دقیقا دوبرابر مبلغ پیشنهادی سامسونگ) است که شرکت آن را نمی‌پذیرد. 

یکی از نمایندگان کارگران به رویترز گفت: «ما به اعتصاب ادامه خواهیم داد. ما اعتراض خود را برای فشار بر دولت تشدید خواهیم کرد.» 

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافقنامه‌ای را امضا کرده و با کارگران برای رفع نگرانی‌هایشان تعامل خواهد کرد، اما درباره ادامه اعتصاب اظهارنظری نمی‌کند. 

وزیر صنایع هند روز سه‌شنبه گفت سامسونگ با تحقق ۱۴ خواسته کارگران که شامل بهبود امکانات رفاهی است، موافقت کرده و مایل است بیشتر مذاکره کند، اما «کارگران باید به کار خود بازگردند»! او همچنین وعده ثبت رسمی اتحادیه کارگران سامسونگ را نیز داده است. 

طبق گزارش CITU، کارگران سامسونگ به طور متوسط ​​ماهیانه ۲۵۰۰۰ روپیه (۳۰۰ دلار) درآمد دارند و خواهان افزایش بیش از ۵۰ درصدی برای رسیدن به مزد ۴۶۰ دلاری (۲۷ میلیون تومان) در ماه هستند. سامسونگ ۲ هزار کارگر در هند دارد که ۷۰ درصد آنان به این اعتصاب پیوستند زیرا معتقدند مزد فعلی کفاف هزینه‌های روزمره خود و خانواده‌شان را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز