خبرگزاری کار ایران

همبستگی اتحادیه‌های کارگری شرق هند در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده قتل پزشک جوان

همبستگی اتحادیه‌های کارگری شرق هند در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده قتل پزشک جوان
کد خبر : ۱۵۲۳۲۳۳

اتحادیه کارگران BJP در بنگال غربی مدت ۱۲ ساعت برای اعتراض به اقدام پلیس در عدم رسیدگی به پرونده آزار و قتل پزشک جوان، محل‌های عبور و مرور و جاده‌ها و راه آهن را مسدود کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه هندوستان تایمز، تعداد زیادی از کارگران عضو اتحادیه سراسری BJP در شرق هندوستان (ایالت بنگال غربی) در اعتراض به‌ عدم تعیین تکلیف پرونده قتل پزشک جوان در یکی از بیمارستان‌های غرب هند، به خیابان‌ها آمده و بزرگراه‌ها و راه آهن این منطقه را مسدود کردند. 

تا پیش از این تصور می‌شد اعتراض به‌ عدم امنیت زنان شاغل در هندوستان پس از حادثه قتل مشکوک؛ پس از تعرض به یکی از کادرهای درمان هندی در غرب این کشور؛ تنها محدود به ایالت‌های غربی باشد. اما روند اعتراضات به بهانه این رویداد از سوی تشکل‌های کارگری و کارگران معترض این کشور (به ویژه زنان کارگر) رو به گسترش است. 

اتحادیه کارگران BJP در بنگال غربی مدت ۱۲ ساعت در سراسر ایالت برای اعتراض به اقدام پلیس در عدم رسیدگی به پرونده آزار و قتل پزشک جوان، محل‌های عبور و مرور را مسدود و علاوه بر بستن راه آهن و بزرگراه‌ها، در مقابل مراکز دولتی تجمع کردند. 

رهبران و کارگران که اتفاقا اغلب عضو حزب حاکم (بهارات) هستند، صبح روز چهارشنبه به خیابان‌ها آمده و جاده‌ها و خطوط راه‌آهن را در سراسر بنگال غربی مسدود کردند تا دولت تکلیف خود را با پرونده این قتل مشخص کرده و پلیس را برای گرفتن نتیجه تحت فشار قرار دهد. 

اعتراضات در ایالت بنگال غربی که کارگران آن نیز مانند بسیاری از نقاط دیگر هند در شرایط معیشتی بدی هستند، در سطح کارگری باقی نمانده و شاخه‌های دانشجویی احزاب مختلف نیز به اعتراضات پیوستند. در این میان کارگران عضو حزب حاکم نیز با اعتراضات همراه شدند. 

ماماتا بانرجی، فرماندار ارشد ایالت بنگال غربی، سخنرانی خواهد کرد. او در سخنرانی خود قرار است که به ابعاد جدیدی از ماجرای تجاوز و قتل در شهر کلکته هند و همچنین وضعیت دشوار آزار و ناامنی در محیط کار برای زنان هندی سخنرانی کند. کارگران معتقدند برخی افشاگری‌ها در درون دولت برای آرام‌سازی فضا صورت می‌گیرد. 

پلیس در بخشی از درگیری‌های ایجاد شده در این ایالت، اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی نیز کرده است تا جمعیت را متفرق کند. 

دادگاه عالی کلکته پس از دستگیری قاتل در پرونده که خود گویا از کادر درمان (مرد) بوده است، قرار بوده جلسه اول دادگاه را در روز چهارشنبه بیست و هشتم آگوست برگزار کند اما این دادگاه به دلیل آنچه نقص تحقیقات خوانده شده، به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز