خبرگزاری کار ایران

مشکل معوقات مزدی کارگران آبفای رودبار ادامه دارد

مشکل معوقات مزدی کارگران آبفای رودبار ادامه دارد
کد خبر : ۱۵۱۸۹۷۳

حدود ۶۰ نفر از کارگران پیمانکاری شاغل در آبفای شهرستان رودبار که به عنوان کارگر ترمیم شکستگی در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، با احتساب مرداد ماه ۸ ماه حقوق طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب رودبار با احتساب مرداد ۸ ماه معوقات مزدی طلبکارند» این را یکی از کارگران گفت و اضافه کرد: بارها مشکلات‌مان را رسانه‌ای کرده‌ایم اما اتفاقی نیفتاده است.

یکی از کارگران آبفای رودبار در تشریح مشکلات خود و همکارانش گفت: هیچ مسئولی دلش به حال ما کارگرانی که ۸ ماه حقوق نگرفته‌ایم، نمی‌سوزد. تاخیر در پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری آبفای رودبار در حالی ادامه دارد که تعدادی از همکاران خواسته و نخواسته به د لیل افزایش مشکلات مالی محل کار خود را ترک کرده‌اند در طول سالهای گذشته حقوق کارگران معمولا با ۷ تا ۸ماه تاخیر پرداخت می‌شد.

او با اشاره به میانگین ۱۰ سال سابقه کاری خود و همکارانش در آبفای رودبار گفت: با خروج تعداد زیادی از همکاران هم اکنون آب و فاضلاب برای رفع خرابی و ترمیم شکستگی لوله‌های اصلی آبرسان در سطح شهرستان دچار کمبود نیروست و کارگران فعلی توانایی جبران کار همکاران سابق خود را ندارند به همین دلیل لوله‌های برخی از معابر، کوچه‌ها و محله‌های شهر ستان به دلیل کمبود نیرو با شکستگی‌هایی همراه است.

به گفته وی؛ ما کارگران با حداقل روزی ۱۲ ساعت کار اجباری از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان آبفای رودبار اضافه کاری‌ها و تعطیل کاری‌های کارگران را نمی‌پردازند.

طبق اظهارت کارگران پیمانکاری آبفای رودبار؛ آن‌ها سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌شان از مسئولان شهرستان و استان هستند اما تاکنون تصمیم جدی برای تامین منابع مالی و حل مشکلات گرفته نشده و این موضوع نگرانی ما را بیشتر می‌کند چراکه جدا از ناکافی بودن مزد، در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار، در مقاطعی حق بیمه ما با تاخیر پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ما کارگران آبفای رودبار خواستار آن هستیم تا مسئولان بالادستی از جمله استانداری و فرمانداری چاره‌ای برای تامین منابع مالی پرداخت دستمزد نیروی کار آب فای رودبار بکنند، در پایان افزود: انتظار داریم آب و فاضلاب رودبار حداقل بخشی از مطالبات ما کارگران را بپردازد تا معیشت و چرخ زندگی ما بچرخد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز