خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

محجوب فردی آشنا به قانون کار و مناسب برای مسئولیت وزارت کار است

محجوب فردی آشنا به قانون کار و مناسب برای مسئولیت وزارت کار است
کد خبر : ۱۵۰۸۰۰۵

یک نماینده ادواری مجلس گفت: از بنده برای تصدی پست وزارت برای برخی وزارتخانه‌ها نظر خواستند و بنده برای تصدی پست وزارت کار نظرم روی برادرمان آقای علیرضا محجوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آستانه معرفی گزینه‌های مسعود پزشکیان به مجلس برای تعیین کابینه دولت چهاردهم، گمانه‌زنی‌ها درباره موارد مطرح در کارگروه‌های تعیین وزیران دولت او بیشتر شده است. از جمله این گمانه‌زنی‌ها در میان محافل صنفی، اجتماعی و سیاسی، اظهارنظرها و پیش‌بینی‌ها درباره انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. 

در این میان البته چهره‌هایی مثل علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) برای تصدی این پست مطرح شده است و برخی فعالان کارگری و نیز تشکل‌های کارگری از وی حمایت به عمل آوردند. 

حسین موسوی تبریزی (دادستان اسبق کل انقلاب و نماینده ادوار مجلس) با اشاره به شاخص‌هایی که باید در میان وزرای دولت مسعود پزشکیان باشد، به شاخص‌هایی مثل عدالت طلبی و مردمی بودن اشاره کرده و اظهار کرد: از بنده برای تصدی پست وزارت برای برخی وزارتخانه‌ها نظر خواستند و بنده برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظرم روی برادرمان آقای علیرضا محجوب است.

وی افزود: البته در ابتدا گزینه‌های دیگری نیز در میان جامعه کارگری مطرح شد که آن عزیزان نیز خوب و مورد تایید بودند، اما خود آن عزیزان نیز نظرشان بر انتخاب شخص آقای محجوب برای پست وزارت کار است.

موسوی تبریزی در ادامه تاکید کرد: آقای محجوب به این دلیل به اندازه کافی در امور کار و کارگری تجربه و شناخت دارند و بیش از پنج دوره در مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون گذاری و همین حوزه کارگری در قوه مقننه فعال بوده است. 

نماینده ادوار اول و سوم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده ایشان را فردی دلسوز و فداکاری در این حوزه می‌دانیم و از ایشان حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که "ارتباط علیرضا محجوب با تشکل‌های کارگری را نقطه قوت یا نقطه ضعف برای یک وزیر کارآمد کار و تعاون و رفاه اجتماعی می‌داند؟" جواب داد: اتفاقا اینکه ایشان بخشی از بدنه تشکل‌های کارگری و جامعه کارگری است نقطه قوت است و می‌تواند به کار ایشان کمک کند. زیرا ایشان در همه زمینه‌ها مسائل روابط کار را بخاطر همین ارتباط با جامعه کارگری می‌دانند.

تبریزی تاکید کرد: آقای محجوب وزیری خواهد بود که کاملاً به قانون کار وارد است و در مجلس در رابطه با اجرای قانون کار سال‌ها تعامل داشته است. آقای پزشکیان نیز با ایشان سال‌ها هم دوره بوده و با دیدگاه مشابه سال‌ها با هم در مجلس کار کرده‌اند. همچین از نظر عدالت‌جویی و انقلابی بودن و اینکه به امور اقتصادی نیز وارد هستند، بنده بطورکلی آقای محجوب را برای تصدی پست وزارت کار تایید می‌کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز