خبرگزاری کار ایران

آمادگی اروپا برای اعتصابات گسترده کارگران صنعت حمل و نقل در آستانه روز جهانی کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۵۷

بسیاری از کارکنان صنعت حمل و نقل اروپا در آستانه روز جهانی کارگر از قبل مسیرهای اعتراض و راهپیمایی خود را انتخاب کرده و روزهای اعتصاب خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری یورونیوز، سلسله اعتصابات کارکنان بخش حمل و نقل اروپا از فرانسه و انگلیس تا آلمان و بلژیک در پایان ماه آوریل (در روزهای منتهی به روز جهانی کارگر) در حال وقوع است. 

طبق گزارشات واصله به یورونیوز، اعتصابات پس از وقوع جنگ اوکراین و پایان کرونا، یک اتفاق عادی در صنعت حمل و نقل هوایی و زمینی اروپا شده است، زیرا کارکنان مجموعه‌های کاری از کار خود برای مبارزه برای دستمزد و شرایط بهتر استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند کورسویی از امید به معیشت بهتر را برای خود باز کنند. 

بسیاری از کارگران و کارکنان صنعت حمل و نقل از قبل مسیرهای اعتراض و راهپیمایی خود را انتخاب کردند. 

در بریتانیا، کارگران حمل و نقل زمینی هیترو در هفته پایانی آوریل و روز اول ماه می‌ اعتصاب خواهند کرد. کارمندان فرودگاه هیتروی لندن نیز قصد دارند از ۲۹ آوریل تا ۱ مه به دلیل طرح اخراج کارکنان و تعدیل نیرو اعتصابی سه روزه داشته باشند که ضربه مهلکی به شرکت می‌زند. 

باوجود قانون جدید محدودیت اعتصاب، اما از دهه سوم ماه آوریل، کارگران راه آهن شمال انگلیس نیز به اعتصاب وارد خواهند شد. 

صدها کارگر بخش انبار هواپیما، خدمه و نیروهای ایمنی و امنیتی فرودگاه‌ها در جنوب و مرکز انگلستان نیز درگیر این اعتصاب هستند. 

فرودگاه شارلوا بروکسل در بلژیک نیز به دلیل کسری حقوق در مقایسه با تورم، هشدار اعتصاب را به مسافران و مسئولان داده است. این اعتصاب به همراه اعتصاب بخشی از کارگران راه آهن بلژیک ممکن است تا روز جهانی کارگر (اول ماه می) ادامه یابد. 

در فرانسه نیز هفتاد درصد پروازها از روز سه شنبه ۲۳ آوریل به دلیل اعتصابات مقطعی با مشکل مواجه خواهد شد و این اعتصاب ممکن است تا روز کارگر به مدت یک هفته به شکل پراکنده ادامه یابد. 

در آلمان اتحادیه وردی در حوزه صنعت حمل و نقل به توافقی شکننده رسید اما این توافق ممکن است در آستانه روز کارگر شکننده‌تر شده و باعث بروز دوباره اعتصاب در مجموعه خودشان شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز