خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی صندوق بیمه اجتماعی:

برنامه راهبردی جدید صندوق وارد فاز عملیاتی شده است

برنامه راهبردی جدید صندوق  وارد فاز عملیاتی شده است
کد خبر : ۱۳۶۶۴۳۹

ذبیح الله عابدینی نوشت: مدیران و کارکنانی که در برنامه‌های تحولی صندوق فعالیت دارند به صورت جداگانه ارزیابی و مزایای انگیزشی به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، معاون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به رویکرد تحولی این مجموعه در یادداشت خود نوشت: در وضعیت مطلوبی برای تحقق اهداف راهبردی دولت مردمی سیزدهم و وزارت متبوع قرار داریم. 

ذبیح اله عابدینی (معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر) در ادامه به تشریح ابعاد مختلف این موضوع پرداخته و نوشت: اگرچه این تجربه برای مدیران و کارکنان صندوق نسبتاً جدید محسوب می‌شود، اما در یک سال گذشته شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه برنامه محوری و هماهنگی مدیران و کارکنان، حول سند برنامه راهبردی بوده‌ایم. 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲، رویکردی کاملا تحولی و متفاوت با سال‌های گذشته را اتخاذ کرده است. در رویکرد جدید ۴۰ برنامه تحولی در دستور کار قرار دارد که بخش مهمی از آن‌ها باید توسط سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه به اجرا درآید. وزارتخانه در ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه بسیار جدی عمل کرده و مبنای موفقیت یاعدم موفقیت آن‌ها را پیشرفت برنامه‌های تحولی قرار داده است، به این ترتیب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که رویکرد تحولی خود را از سال گذشته آغاز کرده است در وضعیت مناسبی می‌باشد و آمادگی مطلوبی برای تحقق اهداف راهبردی وزارتخانه و دولت مردمی سیزدهم دارد. 

برنامه‌های تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متناظر با ماموریت‌های صندوق در سه بخش قابل طبقه‌بندی است: 

۱- برنامه‌های تحولی توسعه منابع و امور عمومی: 

در این بخش لازم است یک نظام جامع برای اتصال پرداخت‌های انگیزشی با پیشرفت برنامه‌های تحولی طراحی و اجرا شود که این کار در ماه گذشته در صندوق انجام شده است. در واقع از ماه آینده کلیه مدیران و کارکنانی که در برنامه‌های تحولی صندوق فعالیت دارند به صورت جداگانه ارزیابی و مزایای انگیزشی به آن‌ها پرداخت خواهد شد. 

علاوه بر این فرآیندهای کلیدی برای اجرای برنامه‌های تحولی صندوق ظرف یک ماه گذشته شناسایی شده و نظام پیشنهادها و تجربه نگاری برای مشارکت همه مدیران و کارکنان ستادی و استانی در بهبود این فرایندها در دستور کار صندوق قرار خواهد گرفت. در نهایت در این بخش میزان بهره وری منابع انسانی صندوق به دقت اندازه گیری شده و به صورت منظم به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه خواهد شد. 

۲. برنامه‌های تحولی حوزه بیمه و رفاه اجتماعی: 

در این بخش دو موضوع اصلی در دستور کار وزارت متبوع قرار دارد. موضوع اول گسترش ضریب پوشش بیمه در کشور است. در این زمینه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برنامه‌های متنوع و متعددی را از سال گذشته آغاز کرده است. طراحی و اجرای نظام مدیریت ارتباط با مشتریان، طراحی و پیاده‌سازی باشگاه مشتریان، طراحی و اجرای الگوی برنامه‌ریزی اقتضایی و ساماندهی و توسعه کمی و کیفی کارگزاری‌های سراسر کشور از جمله این اقدامات است. 

موضوع دوم اصلاحات پارامتریک و رفع نواقص موجود در قوانین و مقررات بیمه‌ای، استقرار نظام چند لایه و ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و رفاهی است. در این زمینه هم از سال گذشته دو برنامه تحولی جدید در صندوق آغاز شده است: ۱. پروژه اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با ماموریت‌های صندوق ۲. ارائه خدمات بیمه درمان به مستمری بگیران صندوق است که هر دوی این پروژه‌ها در جریان بوده و ادامه خواهد یافت. 

۳. برنامه‌های تحولی حوزه اقتصادی: 

اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری و خروج از بنگاهداری، آماده‌سازی شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه و ارتقاء بازده سرمایه‌گذاری‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بخش می‌باشد. باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از دارایی‌های صندوق در قالب شرکت‌های بورسی و به صورت غیرمدیریتی و غیرکنترلی است، مهمترین موضوع در این بخش، ارتقاء بازده سرمایه‌گذاری‌های صندوق است که پروژه‌های بسیار خوبی برای اصلاح و بهبود سبد سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز