خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی کار به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای:

کارگاه‌های زیر ۲۵ نفر اصلی‌ترین چالش ما در حوزه بهداشت حرفه‌ای هستند/ خلاء اصلی ایمنی شغلی در ایران فقدان بازرسی کافی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۳۸۷

محمدرضا تاجیک گفت: در کشور ما می‌توان از ظرفیت موجود قانون در حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار استفاده کرد و در این حوزه خلاء اصلی فقدان بازرسی کافی در حوزه بهداشت و ایمنی حرفه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار «محیط کار ایمنی و بهداشتی حق اساسی و بنیادی نیروی کار» به مناسبت روز بزرگداشت بهداشت حرفه‌ای صبح امروز در بستر اینترنت با حضور کارشناسان این حوزه و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد. 

در این نشست محمدرضا تاجیک (نماینده کارگران در شورایعالی کار و عضو مجمع عالی نمایندگان کشور) با گرامیداشت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و روز جهانی کارگر اعلام کرد: نقش نهادهای نظارتی در موضوع بهداشت حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد. در جهان مشارکت گسترده‌ای بین سرپرستان بهداشت حرفه‌ای با کارگر و کارفرما وجود دارد. 

وی افزود: در کشور ما می‌توان از ظرفیت موجود قانون در حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار استفاده کرد و در این حوزه خلاء اصلی فقدان بازرسی کافی در حوزه بهداشت و ایمنی حرفه‌ای است. 

تاجیک با بیان اینکه مشکل ما در اصناف و صنایع خرد در بحث بهداشت حرفه‌ای بیشتر است، افزود: به استناد قانون اساسی وظیفه حاکمیت است که به صورت رایگان موارد الزامی در جهت حفظ بهداشت حرفه‌ای و حفاظت فنی تخصیص شود. کارگاه‌های زیر ۲۵ نفر اصلی‌ترین چالش ما در این حوزه هستند. 

عضو شورایعالی کار تصریح کرد: ما تجربه سختی را در دوران کرونا داشتیم. ما در آن بحران سلامت نیروی کار خواسته اصلی‌مان بود. امیدواریم با استفاده از تجربه و قوانین درحال اجرای کشورهای توسعه یافته جهان، امیدواریم در این حوزه به ارتقای استانداردهای ایمنی شغلی برسیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز