خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جامعه کارگری و بازنشستگان نمایندگان واقعی خود را در مجلس ندارند

جامعه کارگری و بازنشستگان نمایندگان واقعی خود را در مجلس ندارند
کد خبر : ۱۲۳۹۲۶۲

دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر گفت: وقتی نماینده دلسوزی برای کارگران و بازنشستگان نداریم، نتیجه آن می‌شود که دولت ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر) با تاکید بر اینکه در هیچ دوره‌ای به اندازه مجلس یازدهم حقوق کارگران تضییع نشده است، گفت: امروزه مشاهده می‌کنیم که کارگران و بازنشستگان با چالش‌های بسیاری روبرو هستند که ریشه آن در عملکرد غلط دولت‌هاست. اما با کمال تاسف و تعجب مجلس یازدهم برابر تمامی قانون‌گریزی‌ها و کم لطفی‌های دولت سکوت کرده است. 

دریابیگی با تاکید بر اینکه سال‌ها فریاد می‌زنند مجلس عصاره ملت است، گفت: هنگامی که از عصاره ملت سخن می‌گوییم، یعنی کسانی که بر صندلی‌های مجلس تکیه می‌زنند، باید درد جامعه را تشخیص بدهند و برای درمان آن چاره‌اندیشی کنند، اما متاسفانه گویا گوش مجلس یازدهم برای شنیدن مشکلات کارگران و بازنشستگان سنگین است. 

وی با یادآوری اینکه همواره مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن و تجمع برگزار می‌شود، گفت: نتیجه این همه تجمع و اعتراض چیست؟ اگر قانون به درستی اجرا می‌شد، دلیلی نداشت اقشار مختلف جامعه مقابل مجلس صف بکشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر با تاکید بر اینکه می‌بایست ترکیب مجلس شامل نمایندگانی از همه بخش‌ها باشد، گفت: همانگونه که پزشکان، حقوقدانان، اساتید دانشگاه، نظامیان و دیگر اقشار در مجلس سهم بالایی دارند، دیگر اقشار نیز باید سهم داشته باشند، اما متاسفانه تعداد و ترکیب نمایندگان با آمار جامعه هیچ همخوانی و تناسبی ندارد. 

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۲ میلیون کارگر و چهار میلیون بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی داریم، گفت: آیا ۱۶ میلیون جمعیت کشور نباید ۲۰ درصد نمایندگان کارگری و بازنشستگان را در مجلس داشته باشند؟ 

دریابیگی با تاکید بر اینکه بیمه‌شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی با اعضای خانواده ۴۲ میلیون جمعیت را تشکیل می‌دهند، گفت: در این صورت آیا نباید ۵۰ درصد نمایندگان مجلس به بیمه‌شدگان و کارگران و بازنشستگان اختصاص یابد؟ 

وی از نبود نماینده کارگران یا نماینده حامی کارگران و بازنشستگان در مجلس ابراز تاسف کرد و گفت: وقتی نماینده دلسوزی برای کارگران و بازنشستگان نداریم، نتیجه آن می‌شود که دولت ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و نمی‌دهد. 

نماینده کارگران استان مازندران با ابراز تاسف از اینکه نمایندگان دولت را موظف و مکلف به پرداخت بدهی به تامین اجتماعی نمی‌کنند، گفت: جامعه کارگری و بازنشستگی تا این اندازه بدون پشتیبان نبوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز