درخواست کارگران شرکتی خطوط ابنیه فنی راهآهن برای اجرای طرح تجمیع
کارگران شرکتی شاغل در نگهداری خط و ابنیه فنی راهآهن کشور خواستار اجرای طرح تجمیع از مدیرعامل راهآهن هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راهآهن کشور که شمار آنها به ۷ هزار نفر میرسد، به عدم اجرای طرح تجمیع مشاغل خود انتقاد دارند.
آنها با بیان اینکه همه ما کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری با حداقل حقوق و مزایا در نواحی و مناطق محروم کشور مشغول کار هستیم، در ادامه گفتند: ما خواستار اجرای طرح تجمیع و قرارگیری کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راهآهن در این طرح هستیم و متاسفانه علیرغم درخواستهای ما، سالهاست این طرح هنوز برای کارگران ابنیه فنی اجرایی نشده است. تجمیع کارگران پیمانکاری شرکتهای مختلف یکی از مطالبات قدیمی است که موجب یکسانسازی شرایط کار میشود و نظارت و اجرای قانون را تسهیل مینماید.
به گفته کارگران خطوط ابنیه فنی راهآهن؛ با وجود تغییراتی که در مالکیت شرکت تراورس به عنوان بزرگترین شرکت خدماتی در راه آهن به وجود آمده و اکثر کارگران شاغل در خطوط ریلی تحت مسئولیت این شرکت فعالیت دارند لذا درخواست آنها از مدیرعامل شرکت راهآهن به عنوان متولی اصلی این کارگران این است که برای رفع تبعیض همه کارگران را تجمیع کند.
آنها مدعیاند؛ تعدادی از همکارانشان در سایر واحدهای راهآهن تجمیع شدهاند ولی این طرح برای کارگران خطوط ابنیه فنی اجرایی نشده است: متاسفانه علیرغم پیگیریهای فراوان کارگران ابنیه فنی، هنوز هیچ حمایتی از طرف مسئولان، شامل حالمان نشده است.
طبق اظهارت کارگران ابنیه فنی؛ تجمیع کارگران پیمانکاری شرکتهای مختلف موجب یکسانسازی شرایط کار میشود و نظارت و اجرای قانون را تسهیل مینماید.
کارگران در ادامه درباره مزایای این طرح تصریح کردند: پرداخت همزمان حقوق و مزایای پرسنل در تمامی نواحی، شفافسازی هزینهها و کاهش سود پیمانکار، کاهش هزینههای راهآهن و کاهش حجم کار تدارکات به لحاظ انجام تشریفات مناقصه از مزایای طرح تجمیع قراردادهاست.
کارگران خطوط ابنیه فنی راهآهن کشور همچنین از پرداخت نامنظم حقوق و بیمه خود انتقاد کردند.
به گفته یکی از کارگران ابنیه فنی؛ جدا از یک تا دو ماه معوقات مزدی، بیمه از مشکلات جدی است که دامان کارگران ابنیه فنی را در این شرایط کرونایی گرفته است.
وی گفت: اخیرا به دستور مدیرعامل راهآهن به همه کارگران و کارکنان بلیط اداری تعلق گرفته است اما با گذشت چند روز متوجه شدیم سهمیه بلیط اداری فقط برای همکارانی است که تجمیع شدهاند. این درحالیست که کارگران ابنیه فنی در تمامی فصول در سرما و گرما به کارهای سخت و طاقتفرسا مشغول کار هستند اما عدهای دیگر حقوق و مزایای خود را سر وقت میگیرند.
او در پایان خطاب به مدیرعامل راهآهن گفت: آقای رسولی خط پیکره اصلی راه آهن است و بهتر بود کارگران خدماتی زودتر از سایر کارگران تجمیع میشدند.