خبرگزاری کار ایران

شهردار عنوان کرد:

ظهور و بروز توانمندی‌های شهر اراک در هفته فرهنگی / 5 پروژه فرهنگی ورزشی به بهره‌برداری رسید

ظهور و بروز توانمندی‌های شهر اراک در هفته فرهنگی / 5 پروژه فرهنگی ورزشی به بهره‌برداری رسید
کد خبر : ۱۵۴۶۲۸۱

شهردار اراک بر ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان این شهر تأکید کرده و گفت: در هفته فرهنگی اراک توانمندی‌های این شهر به ظهور و بروز می‌رسد. یکی از این توانمندی‌های طرح 1420 اراک است که ذهن شهروندان را درگیر کرده است و امیدواریم منجر به مشارکت و حضور بیش از پیش مردم در برنامه‌های شهر اراک شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محمودی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری، افزود: استان مرکزی و شهر اراک خطه تاریخی و مذهبی است و مفاخر و مشاهیر بسیاری در آن متولد شده و پرروش یافته‌اند. تعداد این مفاخر و مشاهیر کم نیست و باید روز به روز به جامعه به ویژه نسل جوان معرفی شود.

وی به منابع مالی شهرداری به خصوص در حوزه عوارض آلایندگی اشاره داشته و در این خصوص ادامه داد: شهرداری اراک به جهت دریافت عوارض آلایندگی صنایع، منابع مالی خوبی دارد و اقدامات بسیار زیادی در این راستا انجام شده است. اما همچنان با آن نقطه‌ای که در خور و در شأن مردم اراک است، فاصله بسیاری داریم.

شهردار اراک به رویکرد محله محوری در مدیریت شهری اشاره کرده و در این خصوص اظهار داشت: در حوزه محله‌محوری در این شهر گام‌های بلندی برداشته شده و افزایش امکانات به صورت محله‌ای در دستور کار قرار دارد. انتظار می‌رود مردم در حفظ و نگهداری امکانات و تجهیزات ایجاد شده در محله‌ها، تلاش ویژه داشته باشند.

محمودی تصریح کرد: توسعه فضاهای عمومی و تقسیم عادلانه امکانات و بودجه‌ها در تمامی محله‌های شهر اراک حاصل برنامه‌ریزی خوب در مدیریت شهری است و به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. مقرر شده از این پس، تمام برنامه‌های شهر اراک با نظر مردم صورت گیرد و در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شده است.

نائب‌رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این مراسم گفت: توجه به مناطق کم‌برخوردار توسط شهرداری جای تقدیر دارد و این مهم باید روز به روز افزایش یابد. برای توسعه شهر اراک همه باید پای کار باشند تا هرچه آنچه در شأن مردم این منطقه است، رقم خورد.

داود قربانی افزود: طرح‌های مختلفی در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم شهر اراک در نظر گرفته شده است. در این راستا امیدواریم مجموع اقداماتی که توسط مدیریت شهری اراک رقم می‌خورد منجر به رضایت‌مندی عمومی شهروندان این شهر شود.

در این مراسم 5 پروژه فرهنگی و ورزشی شهر اراک به مناسبت هفته فرهنگی این شهر با اختصاص هزینه 200 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها شامل 2 زمین چمن در کوی رضوی و کوی ابوالفضل، 2 زمین والیبال و بسکتبال در کوی رضوی و کوی هجرت و یک فرهنگسرای چندمنظوره در کوی امام علی است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز