خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان پالایشگاه شازند عنوان شد:

نیروهای آتش‌نشان و ایمنی ضامن تعهد تولید و ایمنی در پالایشگاه هستند

نیروهای آتش‌نشان و ایمنی ضامن تعهد تولید و ایمنی در پالایشگاه هستند
کد خبر : ۱۵۳۸۰۵۶

پالایشگاه شازند با در اولویت قرار دادن اصول پیشگیری مصمم است مأموریت خود را به انجام رساند

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشان و ایمنی ضامن تعهد تولید و حامیان سلامت و ایمنی در پالایشگاه به عنوان یک مجموعه عظیم صنعتی هستند، گفت: سیستم‌های ایمنی و آتش‌نشانی مجموعه پالایشگاه به شدت از اصول و فرایندهای پیشگیری از آتش‌سوزی به عنوان عناصر اصلی برای حفاظت از پرسنل و دارایی‌ها در صنعت نفت پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید رجبی در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی و تجلیل از آتش‌نشانان این مجموعه که با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران، سرپرستان و کارکنان واحدهای مختلف و تعدادی از کارکنان واحد HSE شرکت در محل ایستگاه آتش‌نشانی برگزار شد، افزود: برنامه‌های پیشگیری مؤثرترین ابزار را برای تضمین ایمنی پرسنل فراهم می‌کند. در ین راستا آتش‌نشانان نیازمند آموزش مستمر در کنار افسران کارآزموده هستند.

وی ادامه داد: شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک، هسته اصلی در برقراری محیطی ایمن و دستیابی به اهداف نهایی ایمنی است که این موضوع نیز با حساسیت بالایی پیگیری می‌شود. از سوی دیگر باید در نظر داشت که واحد آتش‌نشانی باید از تمامی لحاظ ایمن باشد. امیدواریم با همت ایمنی، آتش‌نشانی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل در پالایشگاه شازند یک آتش‌نشانی نمونه در سطح پالایشگاه‌های کشور داشته باشیم.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند نیز در این مراسم گفت: پلایشگاه شازند با اعتقاد به در اولویت قرار دادن اصول پیشگیری بر اصلاح، در امور مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست، مصمم است با اجرای پروژه‌های بهداشتی، ایمنی و محیط‌زیستی مأموریت خود را به نحوی اثربخش، کارا و هماهنگ با استانداردهای ملی و بین‌المللی به انجام رساند.

حبیب‌اله شهنازی افزود: از سوی دیگر با شناسایی، ارزیابی، حذف، کاهش یا کنترل مؤثر عوامل زیان‌آور محیط کار و همچنین با تخصیص منابع مورد نیاز برای تحقق این اهداف و تقویت فرهنگ کاری با رویکرد بهداشت ایمنی و محیط‌زیست در کلیه سطوح و آموزش مستمر نیروی انسانی در سطحی مطلوب و بهبود مداوم فرایندها و با مشارکت تمامس کارکنان در راستای توسعه‌ای پایدار حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی با رویکرد مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی اقدامات بزرگی انجام شده است، ادامه داد: آتش‌نشانان در بعضی مواقع از موارد عملیاتی فراتر می‌روند. در این راستا آتش‌نشانان در حیطه کار، در کنار آموزش نیازمند کسب تجربه هستند. کسب تجربه در این حوزه به دریافت نتایج مطلوب‌تر در عملیات‌ها و همچنین ایمنی پرسنل کمک‌های شایانی خواهد کرد.

در پایان این مراسم از قاسم محمودی دوچرخه‌سوار آتش‌نشان و عباس رمضانی دونده آتش‌نشان و همچنین تعدادی از پرسنل خدوم آتش‌نشانی تجلیل شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز