خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد:

دفاع از حقوق مسلمانان از سیاست‌های راهبردی ایران است

کد خبر : ۱۱۱۲۳۸

وحدت و همدلی میان همه گروه‌های یمنی سبب حل مشکلات و ناکامی دشمنان این کشور خواهد شد.

نایب رئیس مجلس، با بیان اینکه دفاع از حقوق مسلمانان از سیاست‌های راهبردی ایران است، گفت: در شرایط امروز جهان اسلام، دشمن محور مقاومت را هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا، محمد‌حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز با جمعی از نمایندگان مجلس نواب یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی دو ملت بر لزوم توسعه و گسترش مناسبات دوستانه فیمابین تأکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری‌های ایران و یمن در زمینه‌های مختلف به ویژه در عرصه مناسبات پارلمانی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های یمنی باید با همکاری مشترک مسائل و مشکلات کشورشان را حل و فصل کنند، افزود: وحدت و همدلی میان همه گروه‌های یمنی سبب حل مشکلات و ناکامی دشمنان این کشور خواهد شد.

ابوترابی‌فرد با ابراز ناخشنودی از دخالت دشمنان اسلام در امور داخلی کشورهای اسلامی از جمله سوریه، تصریح کرد: در شرایط امروز جهان اسلام، دشمن محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در توسعه و پیشرفت علمی و اقتصادی ایران تأثیری نداشته است، تصریح کرد: تحریم و محاصره اقتصادی غرب علیه ایران که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته به خودکفایی ایران و تکیه بر علم و دانش نخبگان و دانشمندان این مرز و بوم انجامیده که نمونه آن را در پیشرفت ایران در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مشاهده می‌کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دفاع از حقوق مسلمانان به ویژه مردم مظلوم فلسطین را از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران دانست و نسبت به اتحاد دنیای اسلام در برابر سیاست‌های مداخله‌جویانه قدرت‌های جهانی ابراز امیدواری کرد.

رئیس هیئت یمنی نیز در ادامه این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مسلمان جهان، خواستار تقویت ارتباطات و همکاری‌های دوستانه دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی شد.

وی در پایان نسبت به ارتقای سطح مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز