خبرگزاری کار ایران

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گفتگو با ایلنا بیان کرد؛

نبض تپنده صنعت لوازم خانگی در دستان فولاد مبارکه

نبض تپنده صنعت لوازم خانگی در دستان فولاد مبارکه
کد خبر : ۱۵۱۶۵۴۴

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان گفت: پیش بینی می شود با طرح توسعه فولاد مبارکه به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن تمامی نیاز ورق صنعت لوازم خانگی تامین شود.

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت روز به روز تکنولوژی‌در سطح جهانی شاهد آنیم که وزن لوازم خانگی هر روز سبک‌تر می شود، پس ورقی که برای ساخت کالاها استفاده می شود هم باید انعطاف پذیرتر باشند و شکل پذیری بیشتری هم داشته باشند، در این راستا گروه فولاد مبارکه به این نکته پی برد تا برای طرح توسعه ای جدیدی که در دست دارد ساخت ورق رنگی را در نظر گیرد.

با طرح جدید فولاد مبارکه نیاز ورق لوازم خانگی تامین خواهد شد

وی بیان کرد: خوشبختانه یک طرح جدید به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن آغاز شده است که پیش‌بینی می‌کنیم در صورت بهره‌برداری از این طرح، تمامی نیاز ورق صنعت لوازم خانگی تامین شود.

حیدری گفت: این اتفاق بسیار بزرگ در گروه فولاد مبارکه در حال وقوع است و جهت‌گیری فولاد مبارکه به سمت ساخت فولادهای ویژه و محصولات با کیفیت تر است که بیشترین استفاده را در صنعت لوازم خانگی دارد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر صنعت لوازم خانگی دچار رکود شدیدی شده است، که در صنف لوازم خانگی هم این رکود نمود بیشتری پیدا کرده است.

سهم خرید نقدی را به حداقل رساندیم

وی با اشاره به ۱۵۵ مشتری پایدار فولاد مبارکه، افزود: در ماه‌های اخیر مشتریان پایدار ما درخواست تامین مالی از سوی این شرکت را داشته اند که در این راستا فولاد مبارکه تصمیم گرفت تا سهم خرید نقدی را برای صنف لوازم خانگی به حداقل برساند و اکنون فولاد مبارکه به صورت اعتباری فروش‌ خود را به آنها انجام می‌دهد.

حیدری تاکید کرد: این اقدام فولاد مبارکه در جهت حمایت از مصرف کننده نهایی است و ما معتقدیم که این حمایت از کارخانه‌های تولیدی ناخودآگاه مصرف‌کنندگان نهایی و مردم را بهره‌مند می‌کند که قطعاً در کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت هم  نقش بسزائی خواهیم داشت.

افزایش زیان صنعتگران با فاصله میان نرخ ارز نیمائی و بازار آزاد

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه افزود: متاسفانه واقعیتی که وجود دارد این است که فولادسازان در حال حاضر بسیاری از هزینه های خود را با ارز آزاد تهیه می کنند و متعهد بر این موضوع هستند که ارز خود را به نرخ نیمایی به کشور برگردانند.

وی ادامه داد: این تفاوت نرخ ارز نیمایی و ارز آزاد باعث شده تا همه صنعت متضرر شوند اما امیدواریم با اجرای سیاست‌های جدید دولت در حوزه ارزی این مشکل صنعتگران هم برطرف شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر نرخ کنترل شده ارز باعث شده که صادرات کاهش چشمگیری داشته باشد و واردات افزایش پیدا کند.

بهره برداری از طرح توسعه ای "فولاد تاراز" تا پایان سال

حیدری افزود: در تمامی زنجیره فولاد و صنایع پایین دستی این مشکل وجود دارد، به گونه ای که اکنون یکی از دغدغه‌های صنف لوازم خانگی این است که ارز نیمایی مانع فرایند صادرات آنها شده است که امیدواریم این مشکلات با روی کار آمدن دولت جدید برطرف شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:صنعت خودرو نیازمند محصولات ماست که با اجرای طرح توسعه "شرکت فولاد تاراز" که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد سهم قابل توجهی از نیاز این صنعت تامین شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز