خبرگزاری کار ایران

جای خالی ستاد مبارزه با کرونا در خانه‌سینما/ دفترچه‌ها به‌جای مدیران به کمک پروژه‌های سینمایی آمدند

جای خالی ستاد مبارزه با کرونا در خانه‌سینما/ دفترچه‌ها به‌جای مدیران به کمک پروژه‌های سینمایی آمدند
کد خبر : ۹۹۰۶۴۱

عضو هیات مدیره انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما با اشاره به فعالیت‌های این انجمن از تلاش برای رصد و پایش پروژه‌های سینمایی در زمان شکل‌گیری ستاد مبارزه با کرونای خانه سینما خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فروزان جلالی (عضو هیات مدیره و سخنگوی رسمی انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما) درباره فعالیت‌های این انجمن در دوران کرونا گفت: به تازگی نسخه به‌روزرسانی شده سایت انجمن با قابلیت دسترسی از طریق گوشی همراه و همچنین امکان دریافت نسخه انگلیسی در دسترس قرار گرفته و افراد می‌توانند از طریق آدرس www. tafad. ir به این سایت مراجعه نمایند. سایت دو زبانه انجمن ما به ارتباط بیشتر با بخش بین الملل و تعامل ما با سینماى دنیا منتهى مى شود و آن را از شکل کشورى صرف خارج مى کند.این تلاش در جهت ارتقای سایت پاسخگوی رفع نیاز همه عزیزان در دسترسى آسان‌‌تر و سریع تر به اطلاعات و امکانات مورد نیاز بوده و راه را جهت تعامل بهتر با انجمن هموار نماید.

وی در ادامه گفت: تلاش ما این بود در ماه‌های آینده چشم‌اندازی را در جهت کارهای فرهنگی و آموزشی برای اعضای انجمن تدارک ببینیم ولی متاسفانه همه این برنامه‌ها از هشت ماه پیش تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و عملا از مباحث آموزشی و فرهنگی خیلی فاصله گرفتیم. مشکلات معیشتی و اقتصادی اعضا که به سبب شیوع کرونا تشدید شد باعث شد سمت و سوی فعالیت‌های انجمن در جهت حل مشکلات اعضا متمرکز باشد و اعضای هیات مدیره انجمن در جهت رفع مشکلات معیشتی و رفاهی فعالیت کرد و نتوانستیم روی مباحث آموزشی و ارتقای اعضا کار کنیم. 

جلالی گفت: در هشت ماه گذشته انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان بیشترین تلاش را در تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در سینمای ایران انجام داد و هسته مرکزی این ستاد که در خانه سینما شکل گرفت توسط صنف برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما صورت گرفت. 

وی افزود: در آن مقطع تشکیل ستاد مبارزه با کرونا خانه سینما و بعد از تلاش‌های بسیار و رصد و پایش لحظه‌ای پروژه‌های سینمایی و تلویزونی، سعی کردیم آمار واقعی و درستی از چگونگی انجام پروژه‌های در حال تصویربرداری داشته باشیم. این رصد به قدری دقیق و متمرکز بود که حتی ساعت به ساعت پروژه‌ها چک می‌شد و اگر فردی به ویروس مبتلا می‌شد نسبت به آن تصمیم‌هایی گرفته می‌شد. در واقع در آن مقطع خیلی خوب توانست این موضوع روی شیوه اداره پروژه‌های سینمایی و کنترل بیماری کرونا تاثیر بگذارد. 

جلالی در ادامه با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای کرونا گفت: در همان زمان دفترچه‌ای با نظارت مستقیم انجمن تدوین و منتشر شد که به شناخت و کمک پروژه‌های سینمایی منجر شد. ما آیین‌نامه‌ای را در ستاد تهیه کردیم و در دسترس تمام اعضا قرار دادیم که این دفترچه راهنمای کرونا در زمان فیلمبرداری بسیار راهگشا بود. حتی این دفترچه را نه تنها در دسترس اعضای انجمن که در اختیار بقیه صنف‌های خانه سینما قرار دادیم که بتوانند با پروتکل مناسب به فعالیت‌های خودشان ادامه دهند. از پیش‌تولید و فیلمبرداری و مراحل پس از تولید همگی با توضیحات دقیق در دفترچه راهنمای کرونا آمده است که چه پروتکل‌هایی رعایت شود تا سلامت گروه‌های فیلمسازی حفظ شود. این دفترچه زیر نظر مستقیم کارشناسان زبده حوزه بهداشت تنظیم شد و تمام آیین‌نامه‌های داخل آن منطبق با پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت تنظیم شد. 

وی در پایان با اشاره به تعطیلی این ستاد گفت: متاسفانه مدیریت سینما و مسئولان تصمیم‌گیرنده در حوزه مبارزه با بیماری کرونا حمایت کافی را از ادامه فعالیت این ستاد انجام ندادند و در اردیبهشت امسال فعالیت ستاد به حالت تعلیق درآمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز