دیدار معاون وزیر ارشاد با مدیران دانشگاه سوره؛
رشتههای جدید هنری راهاندازی میشود/ کاهش عملکرد جزیرهای
مدیران دانشگاه سوره روز سه شنبه هفدهم تیرماه با مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و درباره برخی همکاری های هنری با هم گفتگو کردند.
به گزارش ایلنا، مدیران دانشگاه سوره با مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی که سه شنبه ۱۷ تیرماه برگزار شد، درباره همکاری و تعامل در حوزه هنر گفتگو کردند.
سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این جلسه گفت: طبق آمارهای موجود در حال حاضر بیش از ۲۹۰ هزار نفر در آموزش عالی در حال تحصیل هنر هستند. بین تعداد هنرآموختهها و نیروی انسانی هنر و نیاز جامعه و فضاهای فعالیتهای حرفهای هنر تناسب وجود ندارد. ضرورت دارد با نگاه فرایندمحور از فعالیتهای جزیرهای بدون در نظرگرفتن زمینهها و پیامدهای آن و شرایط اجتماعی و فرهنگی کاسته شود و به جای تمرکز و توجه بر کمیت در آموزش هنر برای کیفیت آموزش هنر فکر و برنامهریزی شود.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از آفتها و تنشهای فعلی تعدد جشنوارههاست، برخی از این جشنوارهها، خود به یک آسیب تبدیل شدهاند. البته جشنوارههایی نیز هستند که مهم، کیفی و تأثیرگذارند و ضرورت دارد که تداوم یابند.
محمدحسین ساعی (رییس دانشگاه سوره) در این جلسه گفت: دانشگاه سوره تمایل دارد که در حوزههای گوناگون با معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کند و در حوزه آموزش و پژوهش هنر، بررسی مسایل آموزش هنر و نیازهای این حوزه تعامل داشته باشد. همچنین در نظر داریم با توجه به نیازهای امروز عرصه هنر رشته های جدیدی را در دانشگاه سوره راه اندازی کنیم و رشته موسیقی را دوباره در این دانشگاه برقرار کنیم.
در این نشست حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور هنری، محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی، علی اکبر صفیپور مدیرکل دفتر برنامهریزی و آموزشهای هنری، احمد صدری مشاور معاون هنری و مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند.
در این نشست کاظم نظری مدیر دانشکده هنر دانشگاه سوره، یوسف خجیر مدیر دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره، سیدامین موسوی مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور هیأتها و محمداسماعیل شفیع پور مدیر امور فرهنگی دانشگاه سوره نیز پیشنهادهای خود را بیان کردند.