خبرگزاری کار ایران

با مشارکت مجازی ۳۱ استان انجام گرفت؛

تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا

تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا
کد خبر : ۹۲۹۳۸۰

مسئول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،خبر داد: به منظور بهینه‌سازی و سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌های متقاضیان تسهیلات اعطایی دولتو راه‌اندازی سامانه کارا، نشست ویدئو کنفرانس زنده با کاربران سامانه «کارا» با ادارات کلمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور با هدف شتاب‌بخشی به فرآیند رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان تسهیلات به واحدهای حوزه‌های تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آسیب دیده از کرونابا حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مرکز فن‌آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و معاونت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام گرفت.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد کاظم خلدی‌نسب (مسئول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) پیرو برگزاری نشست برگزار شده در روز سه شنبه مورخ ۲۷/۳/۹۹ با ۳۱ استان کشور از طریق مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس گفت: با توجه به شیوه نامه اعطای تسهیلات وام دولت به کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا ابلاغی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، کاربران در سطوح کشوری و استانی با دسترسی متعارف به سامانه کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا و اعطای تسهیلات دولت– کارا - از ۳۱ استان کشور با هدف بررسی درخواست‌های متقاضیان فوق جهت دریافت تسهیلات حمایتی ناشی از بحران کرونا، تاکنون ۲۶۵ کاربر در سطح کل کشور تعریف شده است تا بر این اساس فرآیند پرونده‌های بارگذاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اسرع وقت نسبت به مطالعه و ارتباط موضوعی محتوا، تایید اطلاعات و ارسال پرونده‌های واصله از وزارت کار به بانک‌های عامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به تاکید معاون گردشگری مبنی بر شتاب‌دهی به فرآیند اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده صدرالاشاره از شیوع ویروس کرونا افزود: بر این اساس طبق ارتباط ویدئو کنفرانس زنده  با مدیران‌کل و کاربران مذکور، روند بهینه‌سازی استفاده از سامانه برای بررسی مشکلات فنی و تخصصی و ارائه راهکار  و راهنمایی‌های لازم از طریق نمایندگان حوزه فناوری و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئولان سامانه کارا و نیز مرکز فن‌اوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت متبوع انجام گرفت.

خلدی‌نسب با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کار و براساس شیوه نامه ابلاغی، مهلت رسیدگی به پرونده‌ متقاضیان ۳۱ خرداد ماه سالجاری تعیین شده بود؛ خاطر نشان کرد: براساس لیست ارسالی و پالایش شده توسط وزارت کار در حال حاضر حدود۷۲۰۰ بنگاه‌های اقتصادی و دارای کد کارگاهی در حوزه گردشگری شناسایی شده است. بدیهی است تعداد یادشده منوط به ثبت نام در سامانه کارا و ارسال تقاضاهای خود برای رسیدگی در زمره پرونده های قابل بررسی توسط حوزه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و انعکاس به بانک‌های عامل قلمداد خواهد گردید و با برگزاری این نشست ویدئوکنفرانس با تمامی استان‌های کشور  روند رسیدگیسرعت داده خوهد شد. لازم به ذکر است بنگاه‌های اقتصادی و دارای کد کارگاهی شناسایی شده و ارائه از سوی وزارت کار در حوزه‌های صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی نیز تحت بررسی و رسیدگی هستند.

مسئول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تاکید کرد: ارائه راهنمایی‌های فنی و کارشناسی در نشست مجازی مذکور موجب شد تابه سوالات کاربران استانی سامانه کارا در خصوص برخی از موانع پیش‌روی کاربران نظیر عدم مشاهده گزینه‌های تعریف شده سامانه کارا، گزارش‌گیری، عدم امکان تایید پرونده‌ها و سایر مشکلات فنی پاسخ‌های لازم اعلام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز