دورخیز ایران برای جذب گردشگران خارجی
معاون گردشگری کشور عنوان کرد: ورود مجدد گردشگران خارجی به کشور امری نیست که با اعلام باز شدن مرزهای کشورمان به یکباره اتفاق بیافتد. لازم است مذاکرات، رایزنیها و اقدامات اعتماد ساز گستردهای از هم اکنون در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) در صحفه اینستاگرام خود نوشت: با سلام و تبریک روز جهانی صنایع دستی به همه فعالان این عرصه هنری
امروز در پیامی به نمایندگیها و رایزنان فرهنگی ج.ا.ایران در خارج از کشور خواستار هکاری و همراهی مجدانه آنان در اعتمادسازی و رونق مجدد گردشگری ورودی شدم:
در شرایط سختی که متاسفانه برای صنعت گردشگری در ابعاد جهانی و ملی پیش آمده، لازم میدانم ابتدا مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از تلاش و مساعی ارزشمند شما در معرفی ظرفیتهای عظیم کشور عزیزتر از جانم، اعلام نمایم. بی شک همگان اذعان داریم که بحران پیش آمده در حوزه سلامت به سرعت در حال تبدیل شدن به بحرانةای اقتصادی و اجتماعی بی سابقه است. در سطح داخلی پس از پیگیریهای مصرانه، در نهایت توانستیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بویژه همکاران تلاشگر در عرصه بهداشت و درمان را به ضرورت تغییر رویکرد کلی در مقابله با ویروس کرونا متقاعد کنیم و بالاخره دو هفته پیش پیشنهاد وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر ضرورت توجه توامان به سلامت و معیشت مردم به تصویب رسید.
اکننو با تدوین پروتکل بهداشتی سفر + سلامت گردشگری داخلی جان تازهای گرفته و تمام اجزا و حلقههای زنجیره بزرگ گردشگری با رعایت موازین بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی پس از چند ماه تعطیلی مطلق، فعال شدهاند.
به نحوی که در طول دو هفته گذشته، حدود چهارمیلیون و دویست هزار نفرشب اقامت در کشور به ثبت رسید. با تکمیل چرخه خدمات رسانی گردشگری داخلی مصمم هستیم با همت همیشگی و مساعدتهای دلسوزانه شما همکاران گرانقدر، رایزنیهای لازم را با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جهت بازگشایی تدریجی مرزهای بینالمللی کشور به روی گردشگران بین المللی با در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و شرایط هریک از کشورها،آغاز نماییم. به طور حتم این فرآیند حداقل یک ماه طول میکشد، با این حال نیک میدانید که ورود مجدد گردشگران خارجی به کشور امری نیست که با اعلام باز شدن مرزهای کشورمان به یکباره اتفاق بیافتد. لازم است مذاکرات، رایزنیها و اقدامات اعتماد ساز گستردهای از هم اکنون در دستور کار قرار گیرد.
بدین ترتیب صنعت گردشگری برای رونق مجدد و تبدیل شدن به محرک اقتصادی کشور در این شرایط خاص، بیش از هر زمان دیگر به تدابیر، ابتکار عملها و مساعدتهای نمایندگیها و رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور نیاز دارد.