خبرگزاری کار ایران

نظرسنجی صداوسیما نشان داد؛

زیرخاکی موفق‌تر از دیگر سریال‌ها/ پیشتازی شبکه یک در جذب مخاطب

زیرخاکی موفق‌تر از دیگر سریال‌ها/ پیشتازی شبکه یک در جذب مخاطب
کد خبر : ۹۰۹۳۱۱

نظرسنجی مرکز تحقیقات در هشت روز ابتدایی ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد ۸۱ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و تا اینجا «زیرخاکی» شبکه «یک» توانسته بیشترین مخاطب را به خود جذب کند.

به گزارش ایلنا، در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، تا هشت قسمتی که از سریال‌های ویژه ماه رمضان روی آنتن رسانه ملی رفته است، سریال زیرخاکی با ۴۴ درصد، پربیننده‌ترین سریال سیما بوده و رضایت ۷۴ درصد از بینندگان را در حد «زیاد» جلب کرده است. «بچه مهندس۳» شبکه «دو» با جذب ۳۳.۳ درصد و «سرباز» شبکه سه با ۲۴ درصد مخاطب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد در این مدت شبکه «یک» توانسته در پخش سریال‌ها، ویژه برنامه‌های افطار، ویژه‌برنامه‌های سحر و مناجات‌خوانی رتبه اول و شبکه «سه» در پخش ترتیل‌خوانی قرآن کریم و سخنرانی‌های مذهبی این رتبه را در میان دیگر شبکه‌ها از آن خود کند. شبکه‌های استانی هم در جلب مخاطبان رادیویی رتبه اول را کسب کرده‌اند و جذب مخاطبان سیما در پخش برنامه‌های ترتیل‌خوانی، سخنرانی‌های مذهبی و مناجات‌خوانی، با کسب رتبه دوم، موفقیت خود را به نمایش گذاشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، ۲۷.۶ درصد پاسخگویان بیننده ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما بوده‌اند. از میان این برنامه‌ها «دعوت» شبکه یک با ۱۳.۸ درصد، پربیننده‌تر از دیگر برنامه‌ها بوده و رضایت در حد «زیاد» ۹۰.۴ درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از دعوت، «مثل ماه» شبکه «سه» با ۹.۲ درصد مخاطب، در رتبه بعدی قرار دارد.

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد ۲۲.۵ درصد مردم بیننده ویژه‌برنامه‌های سحر از شبکه‌های سیما بوده‌اند و در این میان، برنامه «ماه خدا» از شبکه یک با ۱۱ درصد، پربیننده‌تر از دیگر برنامه‌ها بوده و رضایت در حد «زیاد» ۹۷ درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از «ماه خدا» نیز «ماه من» شبکه «سه» با ۷.۲ درصد مخاطب قرار دارد.

۲۸.۵ درصد پاسخگویان هم بیننده ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه‌های سیما بوده‌اند. از میان بینندگان این برنامه‌ها ۳۳.۹ درصد این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه»، ۲۱.۲ درصد از شبکه «استانی» و ۱۶.۹ درصد از شبکه «قرآن» تماشا می‌کنند. در همین حال، ۹ درصد هم اعلام کرده‌اند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمی‌کنند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، ۲۷.۵ درصد پاسخگویان مشتری سخنرانی‌های مذهبی هستند که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. از این میان، ۴۱ درصد، این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه» تماشا می‌کنند. در همین حال، ۱۶.۳ درصد هم اعلام کرده‌اند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمی‌کنند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد ۳۰.۴ درصد پاسخگویان برنامه‌های مناجات‌خوانی شبکه‌های سیما را دیده‌اند. از این میان، ۲۳.۲ درصد، این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «یک» و ۲۳ درصد از شبکه «استانی» به تماشای این برنامه‌ها نشسته‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز