دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور:
انجمن پوشاک مدارس فعال شد/ضرورت ساماندهی لباس دانشآموزان
حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: انجمن تخصصی پوشاک مدارس میتواند جامعه متصدی این حوزه در آموزشوپرورش را رصد و پایش کند و سپس در مسیر ساماندهی لباس دانشآموزان گام بردارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید قبادی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مشاور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره ضرورت پرداخت به مسئله ساماندهی لباس دانشآموزان در سایه فعالیتهای انجمن پوشاک مدارس، گفت: لباس مدارس جایگاه قابلتوجهی در عرصه مد و لباس دارد و طبق قانون، مکلف و موظفیم این موضوع را با عاملیت و محوریت وزارت آموزش و پرورش جلو ببریم.
قبادی با بیان اینکه «آئیننامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس وظایف متعددی را برای وزارت آموزشوپرورش پیشبینی کرده است.» گفت: هرچند که تا پیش از برگزاری نخستین نمایشگاه پوشاک مدارس، همکاری قابلتوجهی را از سوی این وزارتخانه نمیدیدیم اما پساز این رویداد اهمیت موضوع، در گام نخست نمایان شد.
او با اشاره به اینکه بیش از دو سال است شاهد تغییر نگرش مسئولان در حوزه لباس مدارس هستیم، گفت: انجمن تخصصی پوشاک مدارس در ذیل کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور میتواند جامعه متصدی این حوزه در آموزشوپرورش را رصد و پایش کند و سپس در مسیر ساماندهی لباس دانشآموزان گام بردارد. همچنین انجمن این امکان را دارد که در تمامی فعالیتهای مرتبط به این عرصه نقشآفرینی کرده و در سیاستگذاریها ایفای مسئولیت کند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس همچنین با بیان اینکه «موضوع انجمن طراحان لباس مدارس از مدتها پیش مطرح شده است»، یادآور شد: پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور جمعی از کارشناسان امر و تأکیدهایی که در قالب پیشنویسها و بیانیههای اولیه مبادله شد، امروز درنهایت شاهد شکلگیری انجمن پوشاک مدارس هستیم.
قبادی تأکید کرد: انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس بهطور مستقیم مبانی قانونی را طی کرده و اقدامات این مجموعه تا امروز مورد تأیید ما بوده است.
او با اشاره به انتشار فراخوان جهت ثبتنام اعضا در بخشهای مختلف انجمن گفت: طبعاً انتظارات و مطالبهگری بعد از شکلگیری انجمن و ایجاد ساختار حقوقی آن شکل میگیرد و باید بگویم که در آینده نزدیک، انجمن پوشاک مدارس محل مراجعه و مطالبه جامعه مرتبط با وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.