خبرگزاری کار ایران

محمد خدادی مطرح کرد:

هویت رسانه از آن گرفته شده است/ بنگاه‌های اقتصادی به نقش رسانه‌ها بیشتر توجه کنند

هویت رسانه از آن گرفته شده است/ بنگاه‌های اقتصادی به نقش رسانه‌ها بیشتر توجه کنند
کد خبر : ۷۵۱۹۳۹

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: بنگاه‌های اقتصادی کشور باید به سهم و نقش رسانه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، محمد خدادی در دیدار با جمعی از اعضای شورای‌عالی تشکل‌های مطبوعاتی کشور که در سالن نشست‌های مؤسسه فرهنگی- مطبوعاتی نشرآوران برگزار شد، شرایط پیچیده و مشکلات جاری بر فعالیت‌های رسانه‌ای کشور را مهم‌ترین دلیل خود برای پذیرش این مسئولیت عنوان کرد و افزود: اعتقادم بر این است که باید فعالان صنف رسانه در این مسئولیت خدمت‌گذاری کنند.

معاون مطبوعاتی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در برهه‌های مختلف به یاری کشور شتافته‌اند، از آنها به عنوان خط مقدم حضور در همه عرصه‌های سخت برای مبارزه با مشکلات، بحران‌ها و حساسیت‌ها در مقاطع مختلف یاد کرد و گفت: رسانه‌ها، شریان‌های حرکت و تحول در کشور را زنده نگه داشته‌اند؛ در دفاع و مقاومت و دیگر بزنگاه‌های بین‌المللی و ملی و در عرصه‌های مختلف سیاسی- اجتماعی- اقتصادی و… همواره مهم‌ترین نقش را ایفا کرده‌اند.

خدادی با بیان اینکه مشکلات حاکم بر فعالیت‌های رسانه‌ای تنها از طریق فعالیت روزآمد و کارآمد صنف قابل‌‌رفع است، گفت: مساله این است که ما رسانه‌نگاران وظیفه خدمت‌رسانی به تمام صنوف را به‌خوبی انجام می‌دهیم غیر از خود صنف رسانه!

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بالغ بر ۱۰ هزار نفر دارای مجوز رسانه، مدعی تخصص در این صنف هستند و این در حالی است که غالب افراد هزینه خیلی از کالاها را غیر از محصول رسانه‌ای پرداخت می‌کنند، افزود: متأسفانه حرفه ما به جای مهارت به شغلی فراگیر تبدیل شده و هویت از آن گرفته شده است.

خدادی توجه به «هویت حرفه‌ای و صنفی، اقتصاد رسانه و تولید محتوای تخصصی و اثرگذار» را از جمله راهبردهای اصلی خود عنوان کرد و در تشریح مشکلات اقتصادی رسانه‌ها، با اشاره به اینکه مشکل رسانه‌های کشور بی‌توجهی تاریخی به نقش و اثر اقتصاد رسانه در استمرار حرکت رسانه بوده، گفت: بنگاه‌های اقتصادی کشور باید به سهم و نقش رسانه‌ها توجه بیشتری داشته باشند چراکه آنها در بدترین شرایط، بیشترین نیاز را به رسانه‌ها دارند.

وی افزود: رسانه بستر انتقال اطلاعات برای ایجاد ارتباط منجر به اثرگذاری و شریک‌سازی است؛ بنابراین باید برای اقناع و اثرگذاری در مخاطبان به رسانه‌ها سهم و نقش بیشتری داده شود.

معاون مطبوعاتی همچنین در تشریح راهبرد دیگر مورد تاکید خود به تخصصی شدن رسانه‌ها به عنوان یکی از راهکارهای لازم در توسعه اقتصادی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: در سیاست‌گذاری‌ها به گسترش رسانه‌ها در حوزه‌های تخصصی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

او در پایان ضمن تاکید بر ایجاد ارتباط مستمر و منظم با اهالی رسانه، بر هم‌افزایی فکری اصحاب رسانه و تشکل‌های رسانه‌ای برای حل مسائل حاکم بر فعالیت‌های رسانه‌ای تاکید کرد.

ابتدای این دیدار، مدیران برخی رسانه‌ها و انجمن‌های صنفی به بیان دغدغه‌ها و موضوعات مدنظر از جمله مشکل کاغذ مطبوعات، طرح ترافیک خبرنگاران، نحوه تخصیص یارانه‌های حمایتی، مسائل حقوقی و قضائی و توزیع مطبوعات پرداختند.

مدیران و نمایندگان انجمن صنفی مدیران رسانه، انجمن مدیران رسانه‌های غیر دولتی، انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور و انجمن صنفی مدیران نشریات ایران، از جمله حاضران در این نشست بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز