کمال تبریزی مطرح کرد:
چه عاملی مانع گسترش سینمای ایران در میان افکار جهانی است
کارگردان فیلم سینمایی «مارموز» معتقد است که مخاطب مهمترین اولویت پژوهشی در حوزه سینما است و ارتباط با مخاطب به عنوان اساسیترین وجه سینما باید در پژوهش فرهنگی حوزه سینما مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مخاطب مهمترین اولویت پژوهشی در حوزه سینما است و ارتباط با مخاطب به عنوان اساسیترین وجه سینما باید در پژوهش فرهنگی حوزه سینما مورد توجه قرار گیرد.
کارگردان «لیلی با من است» همچنین گفت: باید مخاطب حوزه سینما را از زوایای مختلف شناخت و درباره خصوصیات آنها تحقیق کرد. انجام پژوهشهای موفق در حوزه پژوهش مخاطب سینما نقش مهمی در افزایش تعامل هنرمندان سینما و مخاطبان دارد.
تبریزی با اشاره به لزوم توجه به پژوهش در کشور ادامه داد: متاسفانه باید گفت در کشور ما آنطور که باید در حوزه نگارش و نویسندگی که پایه و اساس شکل گیری اثر نمایشی است توجه و برای آن هزینه نمیشود. شاید لطمه اصلی که تا کنون مانع گسترش و حضور سینمای ایران در افکار مخاطبین عام جهانی بوده است همین عدم توجه کافی به نگارش دقیق همراه با پژوهش لازم برای آن باشد.
وی ادامه داد: اغلب نویسندگان در این حوزه همراه با یک عادت قدیمی یا امکان و یا نیاز به تحقیق را در نوشته خود نداشتهاند و همین کافی است تا ضرورت شناسایی و یا تربیت فیلمنامهنویسانی که تحقیق و پژوهش را سرلوحه کار خود قرار میدهند، اجتناب ناپذیر سازد.
مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران به دبیری احمد ضابطی جهرمی سه شنبه 27 آذر ساعت 14 در فرهنگستان هنر برگزار میشود.