گرایش به موسیقی عامهپسند از مشکلات آثار اساتید موسیقی ایرانی است
مجید کیانی (پژوهشگر،کارشناس موسیقی و نوازنده سنتور)، نقش مراکز فرهنگی هنری در حمایت ویژه از جوانان و علاقهمندان به کنسرتهای پژوهشی را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.
به گزارش ایلنا، مجید کیانی (پژوهشگر، کارشناس موسیقی و نوازنده سنتور) در سالهای اخیر چندین کنسرت پژوهشی با موضوعات مختلف در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار کرده است. بررسی تفکر نورعلیخان برومند درخصوص اصالت موسیقی که پنجشنبه اول آذر برگزار شد جدیدترین برنامه این هنرمند بود که با استقبال خوبی از سوی علاقهمندان هم مواجه شد.
کیانی در گفتوگویی با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران با ذکر این مطلب که موسیقیهای تفریحی و تفننی نیاز به شناخت ندارند گفت: این موسیقی اصیل و هنرمندانه است که مانند سایر هنرهای ناب ایرانی، باید ریشهیابی شده و مورد تحقیق وپژوهش قرار گیرد.
رئیس گروه موسیقی فرهنگستان هنر، از بازخورد مثبتی که تاکنون از کنسرتهای پژوهشی دریافت کرده است گفت و افزود: یکی از راههای آشنایی بهتر و بیشتر جوانان علاقهمند، کشف استعدادها و در نتیجه تعالی پیشرفت و نیز گسترش و مانایی آن است.
او ارتباط بیشتر اساتید موسیقی پژوهشی با علاقهمندان و مخاطبان موسیقی اصیل ایران به ویژه در شناخت تفاوتهای موسیقی سنتی عامهپسند با موسیقی اصیل را بسیار اندیشمندانه عنوان و خاطر نشان کرد: نقش مراکز فرهنگی و هنری در کنسرتهای پژوهشی و حمایت آنها از جوانان و علاقهمندان به این نوع کنسرت برای برگزاری موسیقی اصیل، بسیار حائز اهمیت است. مراکز فرهنگی با رایگان برگزار نمودن یا تخفیفهای ویژه میتوانند جوانان و دوستداران این هنر را تشویق به اجراهایی بیشتر نمایند و گام موثری در جهت کشف استعدادها و گسترش و شناساندن آن به مخاطبان بردارند.
کیانی در خصوص انتخاب موضوع بیست و دومین کنسرت پژوهشی؛ نورعلیخان برومند از اساتید نامآور موسیقی اصیل ایرانی نیز گفت: نورعلیخان برومند یکی از معدود کسانی است که تاکنون تمامی پژوهشها، سخنرانیها و اجراهایش تنها در خصوص موسیقی اصیل و هنری بوده بلکه از گرایش به موسیقیهای عامهپسند که یکی از مشکلات اساتید موسیقی است، به دور بوده و تنها به موسیقی ارزشمند ایرانی پرداخته است.