در نقد و بررسی سه فیلم بیگدار، میکل آنژ افغانستان و دستهای خالی مطرح شد؛
یکی از خلاءهای ما در تحلیل انقلاب، حضور اندیشمندان و فیلسوفان است
اولین شب از نمایش و نقد فیلمهای منتخب جشنواره سینماحقیقت با نمایش آثار بیگدار، میکل آنژ افغانستان و دستهای خالی در فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی برگزار شد.
به گزارش ایلنا، در نشست نقد و بررسی فیلم «بیگدار» که درباره بحرانهای زیست محیطی در حوزه منابع آبی کشور است، مجید عزیزی (تهیهکننده فیلم بیگدار) با اشاره به تحقیقها و پژوهشهای مستند درباره معضل آب در ایران، گفت: ما در 10 استان با بحران جدی خشکسالی و کمآبی مواجه هستیم. با توجه به همین موضوع و تفاوت علت این بحران در هر استان، تصمیم گرفتیم که این مستند را به صورت مجموعهای و برای قاب تلویزیون بسازیم تا بیننده گستردهتر و بیشتری پیدا کند که هماکنون اقدامات فنی برای آمادهسازی و پخش این مجموعه از شبکههای سیما در حال انجام است.
در نشست فیلم میکل آنژ افغانستان به کارگردانی محمد صفا، کارگردان فیلم گفت: شخصیت فیلم فردی ساده و صمیمی بود و میخواستم روایت و لحن فیلم هم همینطور باشد و به همین دلیل تعمدانه از پرداختهای بسیار هنری و عمیق و تحلیلی خودداری کردم و سعی داشتم لحنی ساده و صادقانه برای فیلم درنظر بگیرم.
مستند دستهای خالی آخرین فیلم شب اول نمایش و نقد فیلمهای منتخب جشنواره سینماحقیقت در فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی بود که به نمایش و نقد گذاشته شد.
جمشید بیات، ترک کارگردان مستند با اشاره به دغدغههای خود برای ساخت این مستند گفت: یکی از خلاءهای ما در تحلیل انقلاب، حضور اندیشمندان و فیلسوفان ما در این موضوع است و این نیاز وجود دارد که این قشر نیز انقلاب را از دیدگاه خود تحلیل کنند.
وی یادآور شد: این مستند مولود مستند بزرگتری به نام روزهای سرنوشت است که به اتفاقات مهم انقلاب ایران میپردازد. ما برای دستابی به تصاویر آرشیوی که در فیلم دید، جستجوی بسیار و زمانبری داشتیم.
۸ فیلم منتخب یازدهمین دوره جشنوراه سینماحقیقت از ۲۸ بهمن الی ۳۰ بهمن ماه توسط انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران در فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی به نمایش درمیآید.